trött, så trött...

Jag är så trött, att man kan bli så trött av att jobba några timmar, det är lite märkligt faktiskt. Men i och för sig så har jag inte jobbat som Undersköterska på ett bra tag så det är mycket att komma ihåg och jag ska lära mig namn och utseende på de boende och på personalen. Klart man blir trött. Men det är ju roligt också.

Fast jag undrar en sak, pratar man inte med de boende i vanliga fall tro när man jobbar så här. Jag pratade med en kvinna idag medan jag matade henne och fick reda på många spännande saker, när jag berättade det här för den andra som jag jobbade med idag så blev hon förvånad för hon visste ingenting om den här kvinnan. Men hon har bott där länge och den andra i personalen har arbetat där ett bra tag och vet inte detta, ja där ser man. Kanske hör det inte till vanligheten att man faktiskt pratar med de boende men för mig faller det sig så naturligt. Jag kan inte stå och mata någon utan att prata med den personen, det känns ju jätte konstigt tycker jag. Så jag pratar på och berättar om mig och frågar massor av frågor och vill de/kan de svara så är väl det jätte trevligt tycker jag. Men det kanske beror på vilken personlighet man har och vilken inställning man har till sitt jobb och de boende, eller...

När jag kom hem idag vid 15 tiden så slocknade jag en stund på sängen och efter en timme bytte jag sängen mot soffan och slocknade där med. Men nu är jag uppe och nu ska jag ta en mugg kaffe så kanske jag vaknar ordentligt.
På´t igen imorgon nämligen, då ska jag jobba 7-12 och ska få vara i köket och fixa frukosten.


foto:jag

Ja just det, tentan är inskickad och klar och det känns bra. Jag tror att jag fick med de mest väsentliga.
livet | |
#1 - - Anonym:

Skönt att tentan är på plats!



Kati

#2 - - Lejonkvinnan:

Jag hoppas att personalen kommer prata med mig den dagen jag hamnar på "hemmet". Det är ju värt så mycket. Tänk på alla som inte får besök så ofta tex. Tyvärr så är ju inte alla sådana, det har man ju märkt av. Om det beror på att de blir trötta på sitt jobb eller egentligen inte passar där, vet inte.



Kramis

#3 - - Fnulan:

Snuttan va en medmänniska, jag blir så glad när jag läser att du PRATAR med de gamla! TÄnk vilka berättelser dom har, tänk vilken historia dom bär på! Och tänk dom som inte har ngn att dela detta med längre. Bra jobbat!!!!



DU är sååååå välkommen!!!!

Puss

#4 - - Nett:

Tror att det brukar vara så att personalen slutar att prata med de gamla. Tragiskt men sant, ibland behövs det att komma in en ny för att de gamla skall få en chans att få prata. Kram

#5 - - hönapöna:

tack för kommentaren på min gästbloggning!

har haft en mysig helg här.

kul att du tyckte om min frisyr jag gjorde på Stora Bus! ha det bra

#6 - - Gun:

Fy vad tråkigt om det är så att ingen pratar med dem! Jag jobbade i hemtjänsten när jag var ung och många hade själva städat och fixat och ställt fram fika tills jag kom. De ville ha sällskap och en pratstund istället för en massa praktisk hjälp.

#7 - - Ama de casa:

Håller tummarna för att din känsla angående tentan är riktig - det är den säkert! :-)

#8 - - carina:

Klart att tentan är bra :)

Kramen♥

#9 - - Lotta:

Så glad jag blir av att läsa ditt intresse för personen som du har framför dig,flera som du i vården.

Många finns men långt ifrån som det borde. Att ALLA är närvarande och visar ett engagemang.

Tack för underbar läsning :)

Håller tummarna för din tenta!

Kram

#10 - - madlar:

Det är inte svårare än att om man lyssnar så får man höra. Kanske något att tänka på för den ordinarie personalen.

Upp