-0,4 kg

Jag borde kanske vara nöjd, men känner ändå att lite mer minus hade suttit fint. Jag har den senaste veckan gått ner -0,4 kg. Jag har inte orkat mäta mig ännu så dom siffrorna kanske blir en trevligare överraskning. Nu har jag gått ner drygt -4 kg sedan jag började med lchf för exakt 4 veckor sedan. Inga wow siffror tycker jag, men minus i alla fall. Innan jag började så hade jag en stark tro att man skulle rasa i vikt av lchf, jag hade läst om dom som gått ner 15 kg första månaden så det var väl mina förhoppningar om jag ska vara ärlig. Men tji fick jag, nej jag går bara ner drygt 4 kg första månaden och det känns lite trist och trögt faktiskt. Kanske hade dom som rasade i vikt betydligt fler kilon att tappa än vad jag har eller så gör jag fel. Jag vill allt som allt gå ner minst 20 kg, så nu har jag alltså drygt 16 kg kvar. Kommer jag lyckas med det innan sommaren, i den här takten känns det ju lite osäkert faktiskt. Jag hade gärna velat ha ett stort viktras nu första månaden då skulle jag ha mått bra och känt mig peppad till max.

Jag tycker att det fortfarande efter 4 veckor fungerar bra att äta så här. Jag är inte godissugen och mår ju så mycket bättre i kroppen. Eller jo lite sugen är jag, jag kan få ett sug efter lakrits. Sötlakrits, saltlakrits eller vilken lakrits som helst, men jag försöker ignorera detta sug. Kanske skulle jag köpa hem en påse med "lite" lakrits idag då det är lördag men jag vet inte om jag vågar och vill det. Kanske triggar det igång sötsuget. Igår drack jag ett glas coca-cola light, mitt första på fyra veckor och det var så underbart gott. Men väldigt sött. Inte minns jag att coca-cola light smakade sött. Men jag triggade inte igång något sötsug så jag kan nog ta ett glas lightläsk någon gång ibland. För nej lakritssuget kom långt före läsken. Lakritssugen har jag varit i säkert två veckor nu men inte gjort något åt.

Uppdatering: När jag nu mätte min mått såg jag att midjan krymt 6 cm sedan julas, så jag får väl vara väldigt nöjd med det!
| |
#1 - - petra S:

Klart du ska vara nöjd!! Dom som går ner så mycket i början brukar ha en massa fler kilon än dig att gå ner! Jag har ju själv druckit pulver och oerhört kolhydrats snåla mål, fast jag började med pulver i 2 veckor, sen övergick jag till blandad diet1 Jag har gått ner snart 13 kilo på 3 månader, och jag har fuskat en del både till jul och nyår och diverse kalas! Jag säger att huvudsaken är att jag går ner, det tog ju en del år att gå upp de där extra kilona, så om det tar ett år att gå ner dom, ja då får det ta ett år, jag går ju ner!! Du är jätteduktigt så kämpa på!

#2 - - Ingrid:

Duktigt!! Det är mycket bättre gå ner i ett långsamt tempo så skinn/hud hänger med annars kan det bli ett kosmetiskt problem ;)Kram

#3 - - puzzelkvinnan:

Grattis.....det går ju framåt.....jag borde sluta med socker har gjort det tidigare o det gör massor.....

#4 - - Skogslyckan:

Grattis! Är väl inte illa med ett kilo i veckan! Jag började för knappt 3 veckor sedan men inte med någon speciell metod..tänker mig bara för. Har klarat 1,9 på två veckor och det känns kul...

Ha en fortsatt fin helg!

Kram Pia

#5 - - soffie:

tycker det låter bra den viktnedgång du hittills haft,det ä'r ju inte bra att rasa alltför mycket på en gång det mår du ju inte bra av,

Ha det bra

#6 - - Marie:

Jag tycker fyra kilo är ett jättebra resultat!!!

Sen får du tänka att det SYNS att du gått ner, ingen människa vet vad det står för siffror på vågen;)

Vi kämpar på:)

Kram♥

PS: receptet på rostade grönsakerna finns i den där lchf-kokboken!

#7 - - Lena:

Hade varit överlycklig för både 0,4 och 4,0 kg... Kram

#8 - - Ama de casa:

Klart att det är bra! Man ska skynda långsamt.

Du har ju den jättestora bonusen med att må bättre också! Så grattis till dig!



Grattis till vinsten inne hos mig också :-)

#9 - - Agneta:

inte illa på något som helst vis! Klart du ska vara nöjd...

#10 - - maria:

det är ju jättebra med 4 kilo neråt fina du :)

var stolt ! bättre att det går sakta kanske ?



ha en skön lördag kväll !

kram maria

#11 - - Ylva:

Boktips. Har du läst Syskonkärlek av Sheila O´Flanagan? Den handlar om en tjej som är arkeolog.

#12 - - Anonym:

Hej!



Men det är väl en kalasbra prestation... 1 kg i veckan.... och sex cm i midjan...GRATTIS!



Jag kör ju med GI.... fungerar bra... fantastiskt att inte ha något sötsug... lightläsk kan jag dricka utan några problem....triggar inte igång.



Ha det bra... nervös märning och vägning har jag den 1/2.



Trevlig helg!



Kati

#13 - - Krister:

Wow! Det är ju fantastiskt ju! 4 kilo är ändå fyra liter mjölk!



Ärligt talat.... att gå ner 16 kilo första månaden är verkligen exceptionellt! Då har man troligen en kropp som mår riiiiiktigt illa. Detta är ju lite bättre på lång sikt tycker jag.



LCHF är ju ingen bantardiet utan en livsstil för att få ett mer hälsosamt liv och slippa sötsuget. Att du gått ner i mått och tappat suget efter socker är ju en jättevinst!!! :)



Stort grattis!!!!!

#14 - - Malin I Form:

Jag tror på dig :)

#15 - - Fnulan:

Tänk inte så mkt... njut av det som du presterat! Men jag vet hur det är man stirrar sig blind på dom förbannade kilona! Måttar du dig ordentligt så ser du mycker bättre resultat ju! Kom igen tjejen du är skitduktig!!!!!



sv: ja jag är så stolt över mina tjejer och son!

#16 - - Diana:

Grattis till fyra kilo! Allt minus är ett plus!

Men jag vet hur det är när man gör upp förhoppningar, jag sitter här och är jättebesviken på min nedgång med... tycker det bara borde rinna av en.

#17 - - Lotta:

Grattis! Va duktig du är. Klart du ska vara nöjd med de kilon som du tappat. Mycket bättre att viktnedgången inte går för fort. Du ser på måttbandet, oj oj vad bra.

Kämpa på!

Kram

#18 - - Anonym:

Klart du ska vara nöjd älskling. Tänk på att för mig tog 18 kilo, som det är just nu, 2 år, men nu har jag hållit vikten i 2 år. Fem till vill jag ner, det är trögt men du ska vara nöjd. 6 cm i midjan är ju jättebra! puss

#19 - - Wicky:

Vill bara börja med att säga att jag har varit i Egypten och hade längtat efter det i många år , att få se alla historiska platser vi åkte på Nilen var i konungarnasdal och i Karnaktemplet( vet inte om det är så det stavas) jätteskoj!

Jag började min viktresa 10/1 och första och andra veckan gick jag ner ett kilo i veckan och tappade 10cm runt magen , tredje veckan stod jag helt stilla =( lite trist.

Jag har Crohn och har ätit mycket Kortison för ledvärkens skull ( så att jag överhuvudtaget kan röra mig normalt)men i mitten av december konstaterades att jag har fått grå starr av just Kortisonet BLÄ!!! är det inte det ena så är det det andra. Så nu går jag sjukskriven i väntan på operation och har slutat med kortisonet och har ont i lederna och är halvblind Ha ha!! Gå ut och gå är inget bra allternativ för i snön ser jag inget och är livrädd för att jag ska ramla så då spänner jag mig hela tiden och får naturligtvis mer ont i lederna. Högst på önskelistan just nu står ett löpband så att jag kan promenera säker.

Jag är inte heller ett dugg sugen på sött men skulle kunna göra vad som hellst för några Turkiska peppar ;) älskar saltlakrids.

Nu fortsätter vi kämpa för vi är ändå vinnare i längden.

Upp