fuskar lite...

Eller fuskar och fuskar, jag åt precis en finncrisp med bregott, philadelphiaost och skinka på, gud så gott det var. Enligt mina nya lchf-kokböcker så kan man ibland ta en finncrisp med mycket pålägg. En skiva finncrisp ger knappt några kolhydrater alls, men då ska man också bara ta 1 skiva vilket jag gjorde nu ikväll. Det här med mackor är väl det jag kan sakna mest, det är ju så enkelt att bara göra sig en macka. Men nu kan jag i alla fall ibland ta en finncrisp med mycket gott pålägg. Även 1 skiva flatbröd med mycket pålägg slank ner. Men det är ju så här att man måste testa sig fram, klarar jag av att äta 1 skiva finncrisp så är det värt ganska mycket tycker jag eftersom det då är som att äta en smörgås. Märker jag att det lilla i kolhydratväg inte fungerar så får jag väl ta bort det. Men som jag sagt förut, jag kommer INTE äta lchf hela livet utan har funderingar på att senare övergå mer och mer mor GI och då kan finncrisp och flatbröd fungera bra, om man äter det i måttliga mängder så klart.


foto:jag

Och tradera auktionerna går bra, många bud har kommit in på viktväktarböckerna. Så kanske lyckas jag få alla viktväktar kokböcker sålda.
| |
#1 - - Camilla - Bilder Av Livets Lust:

tack för titten in till mig....

Ser att du Gi:ar!

Borde jag också komma igång att göra,

vet att jag mår så bra av den kosten + att man går ner i vikt....

å de skulle man ju verkligen behöva efter en god utlandsresa...

Jo, ang min blus så har jag köpt den på Zizzi...

en butik som har kläder för se som har lite mer hull på kroppen som mig! =)

Nu köpte jag den redan i fjol sommar, men vem vet

kanske den finns på någon rea ställning..

Håller tummarna för att dina auktioner går bra,

tror att jag också ska ta å sälja lite jag vill bli av med...

=)

#2 - - carina:

Sv: parfymen heter: Thinking of you!

Kramen!

#3 - - Marie:

Vill bara att du ska veta att tack vare dig började jag med lchf igår:)

Hjärnan hänger inte med riktigt som gammal viktväktare, det är mot allt förnuft för mig att börja tänka FETT.

Men jag kör på, har hittat många fina recept och dessutom lusläser jag din blogg!



Kram♥ och tack!!

#4 - - Ann Catrine:

Goafton!

När jag varit på dr Dahlqvists föreläsningar

har hon bjudit på flatbröd (det bästa alternativet

enligt henne), rikligt med smör, fet ost och feta korvar.

Hennes frukost bestod alltid av just flatbröd med

4-5 tjocka skivor ost.



Nattinatti & sovgott

#5 - - Linda, -4.3 sen 3/1 2011:

Tack så mycket :)

Hoppas bara att det fortsätter i samma takt.

#6 - - Nett:

Ser gott ut.. Jag är knäckebrödsälskare :)

Viktväktarböcker brukar vara populära så de får du säkert sålda. Kram

#7 - - Fnulan:

Gud vad det såg smarrigt ut!!! Kan äta hur mkt knäckisar som helst!



sv: Tack, svårt att veta vad man ska skriva liksom.... Och vassego till dig!

KRAMEN

#8 - - Lejonkvinnan:

Du är duktig! Själv har jag svårt att få ner något annat än en smörgås på morgonen.



Kram

Upp