känner mig nöjd och glad...

Jag fick beröm av min reumatolog för att jag har gått ner drygt 5 kg sedan jag var där sist och hon tycker att lchf dieten är bra. Jag fick nästan en känsla av att hon använder sig av en liknande variant själv, då hon gav mig frukosttips och tips om bra fetter. 2009 så tog jag blodfettsprover hos henne och nu om 3 månader ska jag ta det igen och då har vi utgångsvärdena från 2009 som alltså då låg bra. Ligger de bra nu också om 3 månader så tycker hon att jag kan köra på dem lchf dieten, skulle blodfettsproverna visa någon förhöjning eller så fixar vi det då.

Men till undersökningen då. Jag har färre "triggerpunkter" än vad jag någonsin haft, alltså det gjorde mindre ont eller inte ont alls när hon tryckte på vissa utvalda punkter på min kropp. Händerna och fötterna var mycket mindre onda i jämförelse med hur det brukar vara. och allmänt tyckte hon att det lät mycket bra när jag berättade om hur jag mår nu.

Smärtnedsättningen kan naturligtvis ha med Humiran att göra också, men jag tror faktiskt att kosten spelar in en del. Jag ska denna gång testa med att ta Humiran efter 3 veckor istället och se om det fungerar, dels på grund av att jag äter penicillin just nu men också på grund av att jag inte har samma värk som förut. Ju mindre sällan man behöver ta en medicin ju bättre är det. Jag ska också om några veckor testa med att trappa ned mina värktabletter ett snäpp, detta kommer jag testa vid nästa hemtentavecka. Eftersom jag under hemtentaveckan inte måste åka iväg eller gå ut eller så, ja då passar det väldigt bra att trappa ner tablettdosen under den veckan känner jag (detta är helt mitt eget val, inte reumatologens).

Så sammanfattningsvis så var besöket hos reumatologen väldigt lyckat idag och om tre månader ungefär gör vi en uppföljning av blodfetter och läkemedel. Hon tyckte också att vinsten som jag har fått i och med mindre smärta och ökat välmående faktiskt väger upp mot vad stillaståendet i viktnedgång väger ner. Hon tror också att vikten ger med sig bara jag är konsekvent och låter det ta tid.

Det har tagit flera år att lägga på sig dessa kilon, då får man också räkna med att det kan ta flera månader (upp till 1 år) att bli av med kilona! (så klokt sagt av min reumatolog)
| |
#1 - - Lotta:

Vilket trevligt besök hos reumatologen, lite beröm behöver vi alla få ibland.

Visst spelar dieten stor roll för hur vi mår. Det är säker på.

Hoppas du har bättre väder än vi, här regnar det:-(

Kram

#2 - - ejmis:

Skönt att höra att det går åt rätt håll =)

#3 - - Mona:

Jag tycker att det går väldigt fort att gå upp i vikt. Tyvärr, men att gå ner, det är svårare det....:(

Du är duktig. Hur många kilo har du tänkt gå ner? Du har kanske skrivit det tidigare, men jag har missat det i så fall.

Kram

#4 - - Anonym:

Vad härligt att du mår bättre och vad bra att det gick bra hos läkaren.



Grattis till 5 kg!



Ha det bra!



Kati

#5 - - maria:

vad skönt att det var ett sånt positivt besök hos läkaren :) och att det går åt rätt håll...tålamod....



Må så gott !

Kramisar

#6 - - soffie:

men å vilket bra besök härligt att allt va så bra,kram

#7 - - Krister:

Åh vad skönt att höra att det har gått åt rätt håll!! Hoppas det fortsätter i den riktningen!



Ska bli kul att följa din lchf-tid nu när vi hållt på lika länge. Bra att ha någon att "blogga" med om det känns tungt ngn period. :) Pepping, pepping!!

#8 - - Fnulan:

Vilka fantastisk resultat" Du är ju super duktig!!



KRAM

#9 - - Malde:

Härliga besked! Du har jobbat på bra!

#10 - - Annica:

usch säg inte så. ;)

#11 - - Camilla:

Gud så underbart.

Så bra jobbat av dig.

5 kg...kanonbra jobbat!

Ha nu en toppen dag!

Kram på dig!

#12 - - Lejonkvinnan:

Härligt! Och 5 kg på så kort tid är jättebra, men det bästa är ju att du mår så mycket bättre!!

Bra jobbat!



Kram

#13 - - Trolda:

Ja men så underbart!!! =D Måste kännas oerhört skönt och glädjande! =D



Trolda - kramar =D

#14 - - carina:

Vad duktig du är :)

Bra jobbat!

Kramen

#15 - - Maja:

Visst har säkert kosten mycket med detta att göra, köpte precis en bok om hur mycket maten påverkar kroppen - jätteintressant!

Vad bra att du mår bättre!

#16 - - Ann Catrine:

Spännande och intressant att följa hur det går med dels vikten, men kanske främst med smärtan!

Kanske du har lösningen på så mångas problem!



Du kan tävla om böckerna ändå, ifall du vinner väljer du bara 4 andra böcker.. För några borde jag ha som du ännu inte läst.



Ha en go onsdagskväll//Kram

#17 - - Nett:

Tror jag det att du är nöjd efter det besöket :) Mycket klokt sagt om vikten, visst är det så att man gärna vill gå ner snabbt men eftersom det ger en viktökning istället så är det bättre att gå ner sakta.



Ahhh.. hade faktiskt ingen aning om att man inte får ge blod om man är mindre än 160, det låter ju urkorkat.



Kram

#18 - - Ama de casa:

Grattis till dig! Duktigt jobbat :-)

#19 - - per:

vad glad jag blir för din skull att det värker mindre och att du känner dig redo för lite mindre mediciner!!!

kram

Upp