oopsie-bröd...

Jag har bakat Oopsie-bröd. Inte för att jag var jätte sugen på smörgås utan mest för att testa. Receptet letade jag upp på internet och hittade ett här.

Ingredienser:
Basreceptet:
3 ägg separerade
1 dl (85g) philadelphiaost
nypa salt

Gör så här
Vispa äggvitorna med nypa salt, hårt. I separat bunke vispa philadelphiaosten med gulorna och ev. tillsatser. Vänd försiktigt i gulorna i de vispade vitorna.

Klicka sex Oopsies på smord bakplåt och baka i 150 graders ugn c:a 30 min.

Fast jag fick ut mer än 6 stycken att detta recept, det blev 6 stycken små oopsie och 5 stycken stora, de stora hade jag lite vallmofrön på som extra grej. Så utav ovanstående recept fick jag alltså ut 11 stycken Oopsies. Man ska visst förvara dessa "bröd" i kylskåpet sen, men just nu svalnar de ordentligt innan de åker ner i en plastpåse.

foto:jag

Det var inte det mest lättbredda "brödet" men det fungerade bra. En oopsie, bregott. ost och lite gurka. Ja det blev en ostmacka.

| |
#1 - - ejmis:

Jag körde LCHF ett par månader i höstas innan A:s sjukdom. Gick ner nästan 5 kg och mådde jättebra. Den här veckan har jag kört igång igen.

#2 - - cecce:

Låter spännande!!

Kanske något för mej som inte kan hålla mej ifrån bröd!!



Kramar

#3 - - MAMMAS KRYPIN:

haha jaså, hon blev inte de ;)

#4 - - soffie:

tack för det receptet

#5 - - soffie:

tack för det receptet

#6 - - Nett:

Det där ser ju kanongott ut :)

Upp