phu vilken vecka...

Vilken vecka det här har vart, varje dag har jag vart i skolan och arbetat med grupparbetet och idag ska jag också dit för att försöka få ihop mitt individuella arbete. Varje dag har jag ätit lunch i skolan och det har nog inte vart den bästa, Ceasarsallad utan krutonger har det blivit.

Så den här veckan har viktminskningen faktiskt stått still och jag vet inte om det beror på att jag har ätit för mycket fett eller för lite fett. Hur vet man det? Jag har ätit så att jag är mätt och jag har verkligen försökt fått i mig bra mat, men med en hektisk vecka så blir det ibland fel.

Är det någon av er läser här som har vart med om samma sak? Eller som direkt kan säga vad jag gjort för fel? Eller brukar det komma en platå i viktnedgången redan under 3:e veckan. Jag trivs ju med den här dieten så jag vill inte behöva byta bara för att jag inte går ner i vikt. Jag mår fortfarande mycket bättre kroppsligt, ja förutom halsflussen då, och värken är påtagligt lindrigare.

Men som sagt, är det någon som har någon tanke eller idé på varför viktnedgången redan nu har avstannat?

| |
#1 - - Stattinskan:

Jag tror att man får "stillestånd" emellanåt, oavsett vilken diet man håller! Håll ut ;-D

Kramar

#2 - - Marie:

Det där är en fråga som jag också har funderat över, hur vet man om man äter för mycket eller för lite fett??

Läste någonstans att så länge man håller sig mätt, ja då har man ätit bra.

Men även om vågen står stilla, så märks det säkert på måttbandet:)

Ge inte upp!!

Kram♥

#3 - - Annci:

Man får en platå oavsett viktminskningssätt. Så ge inte upp.



Men det kan kanske vara så att du äter för mycket åxå?! Jag följer Katrin Zytomierksas blogg (http://www.finest.se/userBlog/?uid=28711) som kör LCHF. Hon åt för mycket och stod därmed still.



Fortsatt lycka till och trevlig helg!

#4 - - ansepanse:

jag vet inte riktigt men man kanske står still ibland, fortsätt du om du mår bra av det

kram

#5 - - Johanna:

Låter som intressanta studier. Hur långt har du kvar?

#6 - - puzzelkvinnan:

Har hör att det kan bli så och då ska man bara körapå som vanligt.Lycka till

#7 - - Lotta:

Ge inte upp vännen, det blir oftast så. Så det är bara till att fortsätta med din diet och så kommer det igång igen. Nu har ju säkert kroppen lagt energi åt din stress och då får annat stå tillbaka.

Du är så duktig, så kämpa på :-)

Kram

#8 - - Kristina:

Det är inte alls ovanligt att det blir så. Kroppen håller på att ställa om sig. Väger du dig bara eller mäter du dig också? Då kanske det syns resultat på mätningen i stället.

#9 - - Sussi:

Hmm.. Jag brukar aldrig hålla i tillräckligt länge. Jag brukar bara gå ner litegrann och sen börjar jag äta vanligt igen. Så inga bra råd från mig ;)

#10 - - Fnulan:

Har du ngn mensperiod? För då samlar kroppen på sig mer vätska än vanligt. Tränat mkt? Då måste du också äta mera!

Kämpa på.. ge inte upp!



Usch jag har redan två uppgifter tills nästa vecka.. kanske börja läsa?



Kramen

ps. Frukostlådan är skitsmidig!!!! testa ds.

#11 - - Anonym:

Jag är i vecka tre med GI som jag trivs jättebra med... står helt klart still... men skam den som ger sig... nu kämpar vi vidare.



Kati

#12 - - Anonym:

Jag är innne i vecka tre med GI, vilket jag trivs jätte bra med.... men står nu helt still..pust... men nu kämpar vi vidare!



Kati

Upp