sitter med en hemuppgift...

Ja så sitter jag då här med mitt individuella arbete och skriver, fredagskväll och allt. Jag ska skriva om re-enactment och living history, mycket spännande och ganska svårt. Lite kort handlar det om hur man återskapar historiska ögonblick och hur dessa sen levandegörs. Living history kan också kopplas till våra svenska utomhusmuseum, t.ex Skansen på Djurgården i Stockholm men även andra utomhusmuseum som finns lite här och var runt om i vårt avlånga land. Jag skriver lite om Västerby i Rengsjö, Bollnäs. Där har man en hälsingegård som hålls öppen för allmänheten och där man får lära sig mer om den svenska historien på landsbygden. Så det blir nog kanske bra det här.


foto:jag.

Bilderna ovanför är från Västerby i Rengsjö, Bollnäs - sommaren 2005. Mina kära svärföräldrar bor i Rengsjö så varje sommar brukar vi ta minst en tur in på denna hälsingegård.
utbildning | |
#1 - - Kristina:

Så himla duktig du är som tillbringar fredagkvällen åt skolarbete!!

#2 - - carina:

Inte ska du väl plugga på en Fredagskväll inte!

Men det kanske är ett måste?

Kramen!

#3 - - maria:

hoppas det gick bra med pluggandet..du är duktig :)



Ha en härlig lördag !

Kramar Maria

#4 - - Anette:

Himmel vad roliga saker du får läsa och tänka på! Vad är det för utbildning? Ha en skön lördag.

#5 - - Ylva:

Åh, vad fint! Nu saknar jag nästan vår getabock som dött.

#6 - - Siolia:

Har nu bara hört en MASSA positivt! Det är ju helt sjukt att inte alla kör på denna diet, verkar ju vara underbart. Och allt gott man får äta dessutom :D



Lycka till!!

#7 - - Nett:

Vilket fredagsnöje.. Ihärdig är du, låter som ett ämne som är något extra att bita i för mig, men du har ju detta intresset så för dig kanske det är enklare. Hoppas att dte gick bra att få ihop det. Kram

#8 - - Ama de casa:

Duktigt!



Jag jobbade ju på Skansen i unga år, fast med djuren. Vi kallade då kulturhistoriska avdelningen (som höll på med gårdar och hus och sånt) för kulturhysteriska avdelningen :-D

Upp