sugen på något, vad som helst...

Just nu är jag så sugen på något "gott" men jag vet inte vad. Inget av det jag får äta känns lockande så jag dricker vatten, vatten, vatten och hoppas på att suget ger med sig. Tog en skål fet yoghurt med kanel på men det dämpade inte suget, så jag får stå ut och hoppas på att det ger med sig.

Jag har inte vägt mig idag, ska nog vänta minst någon/några dagar till. Men själva maten har fungerat bra idag förutom då just nu då jag är så sugen på något. Ni som följt denna diet eller följer den, vad kan man ta för att dämpa suget? Och vad är tillåtet att ta? Det känns helt upp och ner att äta så mycket fett faktiskt, men jag ger det en chans. 2 veckor har jag tänkt mig till att börja med och sen se hur det fungerar, går jag ner bra i vikt fortsätter jag annars får jag se.

Ett glas vatten med lite äppelcidervinäger i tar jag 2-3 gånger om dagen, jag började med det för att försöka få halsen att må bättre, och ja den känns bättre, men det borde väl inte vara några problem att fortsätta dricka det nu när jag kör lchf. Eller?

Jag skulle tacksamt ta emot fler sidoförslag, jag kikade in dom jag fick och det såg bra ut. Men fler skadar aldrig.
| |
#1 - - Ann Catrine:

Något som funkar som sötsugsdämpare för mig är att mosa avacado på en tortilla, lite flingsalt.. Mmmm

Nu vet jag inte hur LCHF metoden ställer sig till tortilla, men du kanske kan byta mot något tillåtet?

Skivad banan som fryses och ev får en dutt kanel på tycker jag också är gott. Snacks liksom ;-)



Vet inte vilka tips på sidor du fått, men doktor Dahqvists blogg var åtminstone som ett uppslagsverk. Har hennes böcker, jag kan kolla mer i dom om du vill efter info och tips..

Men du kanske har dom själv?

#2 - - Fnulan:

Köp krom!!!!



Sugen jag med men tog glass för min onda hals, får man väl???

#3 - - Fnulan:

Ka det är lustigt det där med könen... det bara finns liksom!

#4 - - ejmis:

Det värsta suget brukar försvinna efter ett par dagar men keso är annars ett hett tips.

#5 - - Ama de casa:

Det är hemskt när det där suget slår till - inte för att jag följer någon diet eller så, det kan slå till ändå. Det enklaste är att inte ha några godsaker hemma...



sv: Vi jobbade båda två på distans mot Sverige dom första åren. Åkte till Sverige en vecka per månad för jobbets skull också och bodde på hotell, det var jobbigt... Men hörde varken hit eller dit.

Efter ett par år sa jag upp mitt konsultuppdrag för att ta en time-out (och på den vägen är det). Anders jobbar vidare, nu med sitt spanska bolag - fast betydligt färre timmar. Vi försöker njuta av livet medan vi orkar :-)

#6 - - Ingrid:

Det är de gånger suget kommer det är bra bo lååångt ut på landet. =långt till affären ;)

Upp