Svärdet och Spiran...

Första avsnittet av Svärdet och Spiran gick som sagt idag på kanal 3 kl:21.00. Men vad besviken jag blev. Jag har ju nyss läst ut boken och fullkomligt älskade den, har t.om börjat på andra delen nu.

Det känns inte som samma historia, boken och tv-serien. Mycket är fel, många saker stämmer inte och jag blir mest bara arg. men jag vet att jag kommer sitta där imorgon kl:21.00 och titta på del.2 i alla fall, för sådan är jag. Har jag börjat titta måste jag titta klart.

Maten hos mamma var underbar. Köttfärsbiffar, god fin sallad, avokado, vitlökssmör och bubbelvatten, sen som efterrätt fick jag en ostbricka framdukad. Kan det bli bättre. Tack älskade mamma och Ingvar, ni är bäst.
Nöje | |
#1 - - Moonwitch:

Nu har jag ju inte läst boken, så jag har inget att jämföra med, men det är sällan en filmatisering blir lika bra som boken tycker jag.

Kram!

#2 - - Agneta:

missade helt att den började igår, satt(låg) o såg på Filip o Fredrik på kanal 5. Då ska jag inte ens bry mig at se serien i repris, vill inte förstöra mitt bokminne

#3 - - Carina:

Oftast så tycker jag att boken brukar vara bättre än filmen. Man bildar sig en egen "bild" hur allting är när man läser en bok, som sällan filmatiseringen lever upp till :)

Ha en fin dag!

Kram

#4 - - Anette:

Så kul att du tittade in hos mig. Ja, det är väl som vanligt när man ser en film på en bok man älskat..läsupplevelsen är så mycket tätare och fylld av detaljer och dessutom utbroderad av fantasin.



En film som dock var i paritet med boken- var låt den rätte komma in. Som inte alls i första hand är en vampyrhistoria utan mer en berättelse om kärlek och utanförskap.



/Anette

#5 - - Elisabet:

Jag missade den men då gjorde det kanske inte så mycket då. Svar: Det var vit choklad nedsmält med lite grädde och saffran.

#6 - - inger starkStark:

tack själv och tack för berömmet. Det värmer, du vet ju att jag älskar att få beröm för min mat.

Upp