taco utan bröd...

Idag åt vi taco till middag och jag valde såklart bort brödet och det var inga problem alls. Blev ungefär som en tacosallad faktiskt mycket gott.

Sen hittade jag Low carb bröd på Konsum idag, 1 skiva ger 2,7 gr kolhydrater så ibland kan man ju unna sig det. Brödet som jag bakade med linfrön och annat som bara blev "svampigt" av alla ägg gav 1,5 gr kolhydrater per skiva. Och då äter jag hellre gott bröd och använder upp 2,7 g kolhydrater faktiskt.


foto:jag

Även våra hemlagade Bounty är klara idag. Dom blev goda men mäktiga, man behöver absolut inte en hel Bounty.

foto:jag

Jag skulle vilja hinna in och läsa och kommentera hos er men det måste nog vänta till imorgon. Jag har ett grupparbete som måste göras klart och det tar all tid just nu. Så ni hör ifrån mig om några dagar.

| |
#1 - - carina:

Lycka till med grupparbetet :)

Kram på dig!

#2 - - Agneta:

ta det lugnt med bloggarna och ägna du dig åt arbetet istället :-) ät en Bounty för mig med för det ser gott ut! Jisses, vilket sockerbehov jag är inne i....!

#3 - - Lotta:

Vad glad jag blir över att du känner dig bättre i kroppen, det suger så mycket energi att ha värk och så blir man så dåsig av värktabletter.

Tacos utan bröd är inga problem, värre om det varit tvärt om :-).

Lycka till med grupparbetet!

Kram

#4 - - maria:

vad härligt att du mår bättre i kroppen...helt fantastiskt att kosten gör så mycket :)

lycka till med grupparbetet :)



ha det bäst !

kramen

#5 - - Moonwitch:

Vill bara du ska veta att det är så peppande och inspirerande att komma in här och läsa om dig och LCHF.

Fortsätt kämpa,jag hänger på.

Kramen!

#6 - - Anette:

Så härligt att dieten fungerar för dig. Jag är så imponerad av människor som förbättrar sitt liv. Att bryta vanor och bygga nya rutiner är inte så lätt.... Stort grattis!

#7 - - Lena:

Du är såå duktig!! Grattis till dig! Jag sitter här nästan och blir avundsjuk när jag läser. haha...

Jag ska oxå börja med lchf, 'ska bara' bli mogen först. :)

Du är jätteduktig och jag är glad för din skull att du mår bättre! (trots tråkig halsfluss, krya på dig!)



Varma kramar från Lena



Upp