vad har hänt 2010...

Med berått mod har jag lånat listan hos anjocapi som hade lånat den hos någon annan! :o)

1. Gjorde du något 2010 som du aldrig har gjort förut?
Började studera på Högskola. (Jag har bara som högst gymnasieutbildning innan)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte jag gav några, jag brukar inte göra det.

3. Fick någon du känner barn?
Ja, min svåger och svägerska fick en son.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?

Egypten, 16-årig bröllopsresa med maken och Spanien, Teneriffa, vårdresa för min reumatism.

6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
En bättre hälsa, mindre värk i kroppen och att slippa skämmas över min kropp på badstranden i sommar.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Pass på den, jag minns inte.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Det är nog många saker, men så här på rak arm säger jag: att jag kom in på högskolan och fick börja studera  till det jag verkligen vill.

9. Vilket var ditt största misstag?
Att jag lät mig själv gå upp ytterligare några kilo i vikt.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Ja det får väl bli alla nya skolböcker, något annat kommer jag inte på nu.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat till alla i familjen och kläder till döttrarna.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Min familj gör mig glad.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ja jag har ju min reumatism som gör att jag har en kronisk sjukdom med konstant värk i kroppen. Och på det alla halsflussar som jag drog på mig. Annars är det väl mest förkylningar och liknande.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Lars Winnerbäck, är en ny favorit för mig. Och låten som verkligen är 2010 för mig är:
Jag får liksom ingen ordning.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Jag mådde ungefär som tidigare år. Eller ja, som jag har mått sedan min reumatism bröt ut.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Mig själv och min hälsa.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Nej.

18. Hur var din julafton?
Jätte mysig. Firade julafton med min älskade familj.

19. Blev du kär?
Nej, men jag har vart kär i min man sedan 1992.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Så mycket bättre, som gick på tv4.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej jag tror inte att jag hatar någon. Hatar är ett väldigt starkt begrepp, jag kan tycka illa om, men jag hatar inte.

22. Vilken var den bästa boken du läst under 2010?
Jag kan inte välja bara en det måste bli fler, Elisabet Nemerts böcker och andra historiska romaner har jag njutit av år 2010.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Lars Winnerbäck. Han öppnade en plats i mitt hjärta med sina texter.

24. Önskade du dig något som du fick?
Jag fick en minidator i julklapp och det var precis vad jag behövde. Den ska med till skolan varje dag.
(tack min älskade familj)

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Ja en trissvinst hade ju suttit fint eller en miljonvinst på lotto.

26. Vilken var årets bästa film?
Det måste ju vara Svinalängorna som jag såg den 29/12-10. Den filmen finns kvar inom mig fortfarande.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Firade hemma i lugn och ro med familjen. Åt tårta och så.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Min familj och min släkt så klart, annars måste jag säga: mina nya klasskamrater. Vilket gäng! Och alla människor som jag träffade under min vistelse på Vintersol/Teneriffa. Många härliga nya vänner fick jag där.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Slappa mjukiskläder, främst för att jag vart så missnöjd med min kropp, så den har fått gå runt i slapparkläder hela året. Som ett skydd, en bubbla och en flykt från att inse hur stor jag låtit mig bli!

30. Vad fick dig att må bra?
Mina nära och kära och att jag tog tag i min depressionssymtom på allvar så att jag fick hjälp ur det innan jag sjönk för djupt.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen aning, alltså det menas väl en manlig kändis som jag skulle vilja ha. Ja om jag måste svara blir det:
Van Diesel.

32. Vem saknade du?
Min familj saknade jag när jag var 4 veckor på Teneriffa. Inte hela tiden för jag hade det väldigt bra där, men till och från. Och sen saknade jag mina nyfunna vänner som jag fick på Teneriffa när jag kom hem.

33. Vilken var din bästa månad?
April, jag hade kommit hem från vårdresan och mådde bättre i kroppen och våren var på gång.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Ja det finns det säkert. Man kan alltid göra saker lite bättre.

35. Hur kommer 2011 att skilja sig från 2010?
Jag hoppas att vikten går neråt nu när jag kör lchf och att jag tar hand om mig själv och min hälsa bättre.
Nöje | |
#1 - - Trolda:

Vilket fint år du haft! Och så kul att få läsa lite mer om dig :) Och angående punkt 3 kan du väl iallafall NÄSTAN lägga till MIG...;-) (du känner ju mig liiiite här i bloggvärlden...=D) Jag lägger dig som länk hos mig, hoppas det går bra!?



Trolda - kramar =D

#2 - - Pia:

Intressant lista!! Jag håller tummarna för allt du önskar för det här året! Kram!

Upp