boktips...

Boktips igen...

Nu har jag läst ut Peter Pans Hemlighet av: Mikael Katz Krefelds


foto:jag

Vilken bok, en riktigt otäck historia som blir en bladvändare. 2 dagar tog det mig att läsa den, det gick inte att lägga den ifrån sig. Jag läste för sent på natten, jag läste på rasten och hemma på kvällen. Jag sträckläste helt enkelt. En bra intrig som blir så otäck och som sedan slutar så ja otillfredsställt, man ha en bok till efter denna, en del två. Helt klart mycket läsvärd.
4,5 av 5, bara för att slutet gör mig så otillfredsställd och frågande.

Men jag har en fråga eller kanske tanke. Nu har jag läst ganska många deckare efter varandra och nästan alla deckare nu för tiden handlar om pedofili. Har någon annan av er också tänkt på det? Eller har det alltid varit så? Just nu känns det som om var och varannan deckardebut har pedofili som grund...
bokrecesioner | |
#1 - - Ann Catrine:

Tror du har rätt där,

det handlar väldigt mycket om pedofiler

i deckarna i år!

Just den här boken sträckläste även jag,

otroligt spännande, ruggig och otäck!

Ofta tänker jag när jag läser hemska böcker,

"det här skulle jag aldrig klara se på film".

Men läsa går tydligen något bättre...



Önskar dig en härlig söndag vännen!

Upp