en tur ner till centrum och vuxenpoäng...

En promenad ner till centrum i värmen kan verkligen bli en trevlig tur. Jag lyckades få med mig mina två yngsta tjejer och det hör inte till vanligheten att den yngsta vill följa med, men idag gick det. Vi gick runt och trängdes med alla andra som skulle lördagshandla men det gjorde inget. Vi pratade, skojade och planerade middagar och hade det trevligt. Så ville yngsta in på en skivbutik så dit gick vi såklart och kikade lite. Då hittade mellan tjejen ett spel: Vuxenpoäng, hur vuxen är du egentligen? och ja vi kom fram till att jag nog inte är så vuxen. Det låg ett litet "frågehäfte" bredvid som hon läste ifrån och så skulle jag svara och ja det var inte många frågor som jag var så vuxen på, men äsch jag bjuder på det. Jag kan vara fjantig, barnslig och vuxen - helt beroende på vart och med vilka jag är. Varför ska man alltid behöva vara så trist och "vuxen" bara för att man till åldern är vuxen?

Jag ska nog ta och köpa det där spelet när min lön kommer nu i juli, det verkade vara ett riktigt roligt spel. Det fanns en massa andra roliga spel också: Helballa 80-talet, Lingon, lådvin och långkalsonger, Idiotkunskaper. Kanske blir det mer än ett spel...


bild lånad från tingbloggen
Nöje | |
#1 - - Izabell:

Haha det verkar ju vara ett spel för mig! :-D



Ha en trevlig helg!



Kram Izabell

#2 - - Ninni:

Jag är inte heller vuxen alla gånger..jag bjuder också på det, man måste väl ha barnasinnet i behåll:-)



Klart jag ska ha skönt på semestern..Tack vännen, kram

#3 - - soffie:

det är så roligt att spela sånna spel det hade jag ej sett förut slka kolal efter det,här blir det mest TP eller NE,kramen

#4 - - Barnens Hjältar:

Vad kul det verkade det där spelet!!

Fick precis ta en akut dusch, Milla bestämde sig för att spy över hela mig och soffan!

#5 - - Aurora:

Mina barn brukar säga att jag onte är som andra föräldrar. Positivt eller negativt. Vet i katten. Ha det gott

#6 - - Fnulan:

Det måste jag spela =)=)=) På båten?

#7 - - Camilla:

Hahaha...jag kan tänka mig att jag inte får några poäng över huvudtaget på det där spelet ;)

Kram!

#8 - - Stina:

Det låter som ett riktigt kul spel!

#9 - - Husfrun:

Kul spel, fast jag hade nog förlorat... :)

#10 - - Ansibecki:

Hihi, jag det kan man fråga sig hu "vuxen" man är egentligen. Huvudsaken är väl att man kan ta ansvar för viktiga saker som t.ex. sina barn och annat viktigt. Annars gör det väl inget om man har barnasinnet kvar :)

Låter som ett roligt spel. Kanske skulle införskaffa det inför semestern :)

Ha en fin dag!

#11 - - Gun:

Vi har också tittat på det där spelat, det verkar riktigt kul.:)

#12 - - maria:

Låter riktigt roligt :)

Jag gillar att inte vara såå vuxen hela tiden utan humor och skoj lättar upp tillvaron :)



Ha en härlig söndag fina du <3

Kramar

#13 - - Tommy:

Önskar er en fantastisk söndag

Upp