första skörden av gurka...

Första skörden av gurka är nu gjord...


foto:jag

Den översta gurkan är en helt vanlig köpt gurka, den undre är vår egna balkongodlade gurka.
Idag får vi se om det är skillnad på smak... fortsättning följer.


foto:jag
balkongen | |
#1 - - soffie:

men wow va den blev lång å den är säkert godast:)

#2 - - soffie:

ps hur vet man när man ska skörda dem?

#3 - - Marie-Louise Grimlund:

Hej Marie-louise !



Vad trevligt.Hemodlad gurka är säkert tusen gånger godare,obesprutad förmodar jag.

Grattis !

Har Du växthus ?



Vad har Du mer odlat ?



Jag har gula plommontomater i blomning.

Allt annat kom av sig.Andra året som det inte blir ett skvatt av alla fröer jag satte.(köpta)

Tomaterna är från kärnor av köpta ekologiska.

Väntar tålmodigt.



Matar kattungar tre, i en Snöbärsbuske sedan 4 veckor,ingen har gjort anspråk på dem än.Ringt polisen som får ta hand om dom innan hösten.



Så det kanske var meningen att jag inte skulle ha några växter att passa.



Kram Mi

#4 - - Marie-Louise Grimlund:

Hej igen !



Nu har jag tittat bakåt.Oh, vad avundsjuk jag blir,kanske jag hade fel jord, ändå var det såjord.Och på en balkong högt över havet.Det är väl det som är susen.Ska inte köpa fröer, de är för gamla sa en torghandlare, köp en stickling sa han.Får väl göra så nästa sommar.



Physalisplanta hade jag en sommar den blev stor som ett träd med massor av frukter, men krävde mycket jord och mängder av vätska.

Lycka till med citronen.Jag har haft en i 8 år, som jag trodde skulle må bra av att komma ut, men den tappa alla bladen,alla tror att det är en avokado. Men jag vet att det är en citron, satt den från kärna.



Kram Mi

#5 - - Ingrid:

Spännade se vad du tycker om smaken!!

Läste även ditt förra inlägg, jobbiga bitar det där. En av mina bästa väninnor har levt/lever med anorexi sen 20-årsåldern. Pinnsmal fortfarande, skadat magen så hon kan inte äta mycket alls. Det är inte bättre vara SÅ smal heller..

Jobbig period när hennes döttrar växte upp till damer och började ha storlek M medans mamma hade XS.. Kram

#6 - - Husfrun:

Vad roligt. Jag är säker på att er egenodlade smakar så mycket mer och godare :)

#7 - - Ninni:

Hihi vilken kul form..är övertygad om att din egenodlade smakade bäst=)



Kram

#8 - - carina:

Hemodlat smakar alltid bäst :)

Den ser lite rolig ut oxå :))

Kramis vännen♥

#9 - - Helene:

Gott med egen-odlade saker = ))

Ha en mysig lördag.

Kram Helene.

#10 - - ♥ Carina ♥:

Klart din egen är mycket godare, även om den

inte håller (det fåniga) måttet :)

Kram och go lördag!

#11 - - Susanne P:

Helt klart kommer den hemmaodlade gurkan att smaka tusen gånger bättre än den köpta!

kram

#12 - - Agneta:

Hej!

Så nu ska jag börja att läsa ikapp lite på alla sidor som jag missat under månaden borta, känner att det kommer att ta sin lilla tid :-)

skulle tro att din egen lite lustigt formade gurka är mkt godare än en köpegurka! Ska bli kul att höra vilket!

kram

Upp