gurkor och chili...

Nu börjar den första gurkan verkligen att se ut som en gurka och chilin växer.




foto:jag

Några av tomaterna blåste av i natt, så nu får de ligga på balkongbordet så kanske de mognar i alla fall, vi får se.


foto:jag

Annars går mina tankar nu till Norge, vårt grannland som är i sorg. En så fruktansvärd händelse som utspelade sig där nu under helgen. Det känns ofattbart och väldigt skrämmande. Mina tankar går till alla anhöriga, familjer och vänner som så plötsligt blev drabbade av sorg...
balkongen | |
#1 - - Tommy:

Hur sköter du din chili växt?

Fick en i födelsedagspresent av jobbet

#2 - - carina:

Vilken fart gurkorna ha fått :)

Smakar betydligt bättre än dom köpta!

Ha en fin dag vännen!

Kramen♥

#3 - - Tommy:

Sv: Tack , har min med på ballkongen

#4 - - Ann Catrine:

Du har då verkligen gröns fingrar du!!



Just nu har jag beslutat mig att göra en paus

i nyhetsföljandet,

man blir ju sjuk,

kan inte värja mig mot all sorg!

Uselt kanske, när andra tvingas genomlida detta

helvete.

Men jag måste för att klara av att leva!

Det betyder inte att inte mina tankar ändå

vandrar tillbaka till tragedierna!!



P.S Jag behövder din adress ;-)

#5 - - soffie:

men åå va roligt att de växer så bra hos dej!

kramen

#6 - - ♥ Carina ♥:

Så gott med egen gurka och tomater. Egen chili har jag däremot aldrig smakat. Gör du något speciellt med den?



Ja, det är fruktansvärt det som hänt. Vi tände ett ljus och hade en tyst minut här hemma idag...

kramar om

#7 - - Aggie:

Så fint du odlar, det ger avkastning, det är trevligt.

och Norge och vad som hänt där, det är rent förskräckligt.....

Agneta kram

#8 - - Helene:

Jag tänker på dom hela tiden...

Det är hemskt !!

( du har gröna fingrar ser jag )

Kram Helene.

#9 - - Ingrid:

Oj vad det växt sen sist!! Ja den hemska Norgeolyckan har berört oss alla.. hur kan de bara gå vidare?!

#10 - - Lotta:

Så gott det ser ut, hoppas de smakar bra:-)

Jag tänker också på alla som blivit drabbade, helt ofattbart.



Kram

#11 - - Ylva:

Vilken stor tjusig gurka! Har du sett bilden på våra djungelgurkor (inlägg 23 juli), hihi...

#12 - - Ama de casa:

Oj vad det växer hos dig! Både växter och barn ;-)

Upp