gurkor på balkongen...

Nu får gurkplantan även "växa" i taket, jag har satt upp ett snöre till den att växa på och jag har stöttat upp hela gurkplantan med fler snören, både här och där. Den kommer nog bli väldigt tung när gurkorna växer till sig sen.




foton:jag

Och äntligen så blommar min chili, det var verkligen på tiden. Jags ka försöka fota blommorna imorgon tror jag.


foto:jag

Och tomatplantorna är fulla av små gröna tomater.


foto:jag

Imorgon är jag ledig och det ska bli så skönt, det känns som om det var länge sedan som jag var ledig från jobbet en lördag. Det har blivit väldigt många helger nu i rad...
Men jag är så oerhört glad över att jag har ett extrajobb, jag kan bara inte tänka på hur sommaren hade blivit annars, om jag inte hade haft extrajobb. Då hade det verkligen vart tomt i plånboken.
balkongen | |
#1 - - Ingrid:

Vilken odling du har!! Vem har sagt man måste ha en stor trädgård?!

#2 - - messan:

Så gott med gurkor. Hade ett par vänner som hade ett växthus fullproppat med små gurkor. Jag fick massor och gud så goda de var:).

Lycka till med gurkorna!!



Varma kramar

#3 - - Lejonkvinnan:

Åh vad jag ångrar att jag inte köpte gurka i år. Min ena tomatplanta verkar vara på väg att dö :( Blev helt gul och nu är den vissen, men tomaterna sitter kvar än, så den får väl vara så tills de faller av...för vem vet. Tur att jag har två kvar, men paprikan växer och frodas :) Riktigt kul att odla faktiskt, första gången för min del.

Kramis

#4 - - carina:

Vilken hejare du är på plantor :)

Duktiga du!

Kramen vännen♥

#5 - - mammakero:

Kul att se hur det växer så det knakar på din balkong! Måste inte gurkorna ha extra stöd sen när gurkan växer? Jag har aldrig odlat gurkor...

#6 - - soffie:

va det gror hos dej ,det är så himla gott med hemodlat,jag har tomater massor av små gröna jag med.hihi vilken söt liten gurka ,blir gott på mackan i höst,

kramen

#7 - - Barnens Hjältar:

Ja visst är det sjukt vilka skillnader i pris. Jag hittade artikeln och blev nyfiken eftersom jag skickat en ansökan till socialstyrelsen om att få göra ingreppet.

#8 - - Aurora:

Odla du på. Måste vara bra läge på balkongen för att det ska kunna växa så. Kram

#9 - - Anki:

Oj oj vad det växer hos dej du har tur du. Jag har varken gurk eller tomat plantor i år glömde helt enkelt bort det. Tack för din röst! Kram

#10 - - Trolda:

men du...vilken fantastiskt fin odling du har! härligt med egen skörd



trolda - kram

#11 - - Nett:

Ahh, det är ju som en djungel på din balkong, inte dåligt att dte växer så som dte gör där. Ha en fin dag. Kram

#12 - - Lotta:

Du hade kunnat öppnat en grönsaksbutik där du bor, så duktig som du är på att odla.

Något att fundera över tills nästa sommar :-)



Ps! Synd jag inte bodde i balkongen över dig, då hade din gurkplanta mer än gärna fått besöka mig. Ds!



Ha en bra ledig dag!

Kram

Upp