jag har fått problem...

Jag har fått ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa.
Några dagar innan mammabloggkryssningen så ska jag operera bort halsmandlarna och även operera bort lite ärrbildningar på luftrören.
Jag vet att en operation efter halsmandlarna kan göra ont i upp till två veckor efter operationen och att ta bort ärrvävnader i luftrören har jag gjort två gånger förut och dessa två gånger har jag tappat rösten i två-tre veckor och även svullnat upp i halsen. Så jag vet inte om jag ens är kapabel till att åka på kryssning. Känns inte helt skoj att åka på kryssning om man inte mår bra och inte har någon röst.

Men hur ska jag göra?
Ska jag boka av kryssningen redan nu?
Eller ska jag vänta till efter operationen och se hur jag mår?

Hur skulle ni ha gjort???
Snälla hjälp mig med tips och råd...

Sjukdom | |
#1 - - Aggie:

Jag hade nog.........få se nu, jag hade nog satsat på att kurera mig ordentligt. Tror jag. Hoppas du kommer fram till något bra!

Agneta kram

#2 - - maria:

Jag hade bokat av och tagit hand om mig själv och satsat på nästa års kryssning istället ( ungefär så har jag tänkt i mitt fall <3 )



Kramar fina

#3 - - inger stark:

Jag hade försökt skjuta på operationen, men det är ju din nöjeslystna mamma som tänker så. Puss min älskling, du måste nog fatta det svåra beslutet själv

#4 - - Marie-Louise:

Inger Stark: Men mamma om jag skjuter på operationen så blir det problem med skolan i höst. Lite svårt att gå på seminarium utan röst ;) Men jag har några dagar på mig att "bli frisk" kanske ska jag chansa...

#5 - - sweetmama:

Jag har opererat bort halsmandlarna med svåra komplikationer. Så jag hade avbokat utan tvekan. Man ska inte blanda sig med massa folk efter och i den här värmen kan baciller lätt sätta sig i såren. Men du känner dig själv bäst så....

#6 - - carina:

Tycker du ska stanna hemma och krya på dig!

Kryssningen kan du ta en annan gång :)

Kramen♥

#7 - - Barnens Hjältar:

Jag tycker också du skall stanna hemma och krya på dig. Besvikelsen bli kanske ännu större om du väntar och hoppas att du skall kunna åka. Det blir fler mammabloggkryssningar tror jag!!

#8 - - Fröken Hulda:

Tycker nog du ska ta hand om din kropp i första hand.



Tack för titt och kommentar hos mig :)

#9 - - mammakero:

Jag hade avbokat och satsat allt på att bli bra. För som du säjer, att vara på kryssning och inte må hundra är ingen höjdare. Sen är det ju så att man blir extra infektionskänslig efteråt oxå!

#10 - - Johanna:

helg och helg, det var mitt i veckan hihi... :) oh du måste äta där, kvarnen uteservering tror jag den hette...sjukt good, varje krona den kostade! :)

#11 - - Diana:

Jag hade nog skippat kryssningen, tyvärr. En halsmandeloperation är ingen bigdeal när man är liten, men av vad jag har förstått så blir vuxna rätt så kassa efterråt.

#12 - - Lejonkvinnan:

Jag hade avbokat resan, men det är ju jag. Känns inte bra att chansa, kanske bli ännu sämre eller bli dålig på båten. Men det är bara du som känner vad just du klarar och vågar och vill :)



Kramis

#13 - - Marie:

Tyvärr blir mitt svar att avboka, även om jag förstår att du tycker det känns surt. Men hälsan går först (gud, så tråkig jag låter;))

Kram♥

#14 - - Lena:

Jag hade nog avbokat redan nu. Chansen att du skall orka vara med är väl egentligen ganska minimal. Avbokar du nu ger du en annan person chansen att åka med, och du slipper stressa för att bli frisk. Bättre att låta läkningen ha sin gång. Nu har jag inte läst alla kommentarerna (texten är så liten att jag knappt ser vad det står), men det verkar som de flesta råder dig att boka av... Stämmer det? Kram

#15 - - Janeth:

Jag håller med dom flesta andra. Det går fler tåg, hm.....eller båt i detta fallet. Ta hand om dig i stället och se till att bli återstäld innan du beger sig ut ibland folk samlingar.

Risken är ju stor att du kanske blir väldigt besviken om du kommer iväg, men inte kan delta ändå.

Men det är ju du som känner dig själv bäst, så gå på din magkänsla.

Hoppas att du kommer fram till rätt beslut!

#16 - - Susanne P:

Men oj, vilket dilemma!

Om du frågar mej så hade jag faktiskt avbokat resan och gjort operationen...fast den skulle jag nog heller inte velat göra.

Hoppas att du fattar det rätta beslutet!

Lycka till!

Kram

#17 - - Fnulan:

Min son opererade bort mandlarna men var bara dålig första dagen. Lite sårig i halsen men inte mer.

Kan du inte skriva till Johanna som håller i det för att kolla om du kan avboka senare på grund av hur det är för dig?

Det är supertråkigt om du inte kommer, för du är en av de jag verkligen ser framemot att träffa men jag har förståelse för hur du känner.



Puss

Upp