minns ni min vinst...

Minns ni vinsten/smakpåsen som jag fick med posten från Yohanna i Las Palmas?


foto:jag

Det var mycket smått och gott i den, t.ex kryddblandning för att göra sin egna Mojo-sås.

Nu har jag testat att blanda till den och det blev underbart gott, det passade väldigt bra till färskpotatis.
Jag har blandat "på känn" eftersom det inte står några mått på förpackningarna, bara vad man ska blanda i. Man ska blanda med vatten, vinäger, olja och salt (men alltså inga mått). Så jag har blandat lite - smakat av, hällt på lite mer av något - smakat av, och så har jag gjort tills den blivit så som jag vill ha den och minns den.

Idag blandade jag både mojo-röd och mojo-grön:






alla foton:jag

Nu får såserna stå och "smaka till sig" lite så får vi se om något mer ska i sedan innan middagen ikväll.
Tack snälla Yohanna för att jag fick chansen att testa dessa "kryddblandningar".
Kanske får du in en beställning på några askar utav mig sedan...
mat | |
#1 - - Barnens Hjältar:

Vad kul, grattis till vinsten. Det ser jättegott ut :-)

Upp