nu blommar det...

Nu blommar det för fullt på balkongen.


Krassen blommar och klättrar.


Och luktärterna klättrar utanför balkongen.


tomaterna är översållade med både blommor och små tomater.


Och gurkorna är på gång, likaså chilin...


Vädret har varit molnigt, regnigt och soligt samtidigt idag. Konstigt väder...
alla foton:jag
balkongen | |
#1 - - sweetmama:

Visst är det härligt. Att se allt få växa :)

#2 - - Barnens Hjältar:

Åh vad det växer :-) Ser jättegott och mysigt ut :-)

#3 - - cecce:

Oj..vad mycket blommor och växter du har. Härligt!!

Själv har jag bara ett olivträd och lite pelargoner på min balkong.

Det där med växter är inte min starka sida. Tyvärr:-)



Kramar!

#4 - - Anonym:

Så fint!

Krasse är min favoritblommer i sommarkrukan, är det luktärter som du också visade på bild. Tyckte det luktade gott :-)



Kram

#5 - - Ann Catrine:

Kikat ut på min balkong nu på morgonen,

efter gårdagens hagel och störtregn

var jag rädd allt skulle vara förstört,

men tror att med någon dags sol och värme

ska växterna hämtat igen sig..

Vädret igår var nog det värsta i mannaminne!



Nu ska jag packa badväskan,

bjuden av döttrarna på utflykt och picknick

vid havet tillsammans med deras familjer ;-)



Stor kram!!

#6 - - Nett:

Härligt att det blommar, det gör det inte hos mig än, men jag hoppas att det kommer att sätta fart snart. Kram

#7 - - Stattinskan:

Oj, vad härligt och Luktärter är väldigt tacksamma blommor. Till och med jag får den att överleva och trivas :-D

#8 - - Frugan:

Tusen tack för dina fin fina ord <3 Dom värmer och ja det är helt underbart fantastiskt :)

Kram

#9 - - Ylva:

Det var mycket du får plats med på balkongen och vad fint med krasse i olika färger! Kram!

#10 - - Maya:

Härliga bilder på dina blommor :)

#11 - - Gun:

Vad fint! Det är kul att odla på balkong.:)



Sv: Jag vet inte vad som är fel då, har aldrig varit med om att de blir gula så som du beskriver. Däremot brukar inte alla gurkor bli fullvuxna, utan de gallrar sig själva liksom. Några ruttnar och dör. Men då är de fortfarande väldigt små.

Upp