vart tog juni vägen...

Så var det då 1 juli igår och juni har bara rusat iväg, vart tar månaderna vägen. Just nu känns det som om det går lite för fort faktiskt. Jag hinner inte riktigt med. Jag har inte ens hunnit bada ute än i år, det är nästan skandal. Men så blir det väl när man jobbar och när barnen börjar bli stora. Inte vill dom gå till stranden med mamma inte. Nej ska dom till stranden så är det med pojkvän och kompisar och jag är inte direkt en sådan som går iväg till stranden själv. Men jag måste försöka få med mig min yngsta ner nästa vecka, då jobbar jag kortvecka så om vädret vill visa sig från sin bästa sida så kanske vi lyckas komma iväg, yngsta och jag.

Ja visst var det jag och mina döttrar på bilden i förra inlägget, taget för drygt 12 år sedan.
De platta persikorna köpte jag nere på Konsumbutiken, men jag har sett de  även på ICA och Hemköp, i alla fall här hemma i Farsta.

Ja det är jobb idag igen, känns som om jag inte gör så mycket annat just nu. Och ja så är det nog. Jobbar man 5-6 dagar i veckan, kvällar blandat med dagar - vardag och helg, så känns de där lediga dagarna som väldigt snabbt överstökade. Men jag trivs otroligt bra på mitt (extra)jobb. Nu har jag kommit in i rutinerna och jag känner (igen) alla boende till och med till namn. Det är faktiskt inte helt lätt att lära sig alla namnen när det är 24 boende, varav hälften är växelboende så var 14:e dag bor de hemma och så kommer det in nya växelboende. Igår hade jag med mig den där tidningen som jag skrev om här och det uppskattades verkligen. Tänk att så små gester kan betyda så mycket.


Krassen livar verkligen upp balkongen med sina vackra färger. foto:jag
sommar | |
#1 - - Maja, Dictum Factum - sagt & gjort:

Jag känner igen det där, numera får man fråga om man får följa med barnen till stranden och om man får ligga intill eller trettio meter ifrån...!

Tur att man har en liten minsting kvar som man måste följa.

Fin krasse, brukar sätta några frön varje år men missade det i år.

#2 - - Nett:

Vi har 22 boenden, och det är ett korttidsboende med även växelvård, så det betyder att de flyttar ut och flyttar in hela tiden, varje gång jag kommer till jobbet så har vi nya boenden. Men det tycker jag är kul :) Kram

#3 - - Yohanna i Las Palmas:

Jamenvisst är det så. Vart tog juni vägen? Jag hann inte med.

Kul att se korten i förra inlägget. Jag och min syster hade faktiskt var sin sådan där röd docksäng som den på bilden, när vi var små. Undrans vart de är nu?....

Kul att du tyckte om smakpåsen. Men bäst mojo blir ju den man mixar själv:

vitlökar

paprika

persilja

paprikapulver

mald kummin

lite vinäger

lite salt

olja (ej oliv)

och lite vatten.

Vruuuummm med stavmixern så blir det kanon.

Hälsningar

Yohanna

Upp