balkongen...

Ute på balkongen växer det så det knakar. Tomatplantorna är fulla med blomknoppar, gurkplantan blommar för fullt och chilin - ja den börjar nog komma igång nu. Jag fick en jordgubbsplanta av äldstadotterns pojkväns (K) mamma och den är nu full med kart. Physalisplantan som jag fick förra året av K´s mamma har börjat komma upp igen och blommar till och med nu.


Tomater och chili.

Physalis, jordgubbar och gurka.

Gurkplantan når snart ända upp till taket - eller ja snart och snart - det är drygt en halv meter kvar.
foto:jag
balkongen | |
#1 - - Maria:

Du är så pysslig med dina växter . Kul när det blir resultat.

Visst är det skönt för barnen med sommarlov. Min yngsta dotter gick ut 7an.

Kram!

#2 - - maria:

vad det blommar massor på din balkong :) det är roligt och mysigt...

skolavslutningen var jättefin :)



ha en skön helg <3

kramar

#3 - - Stina:

Najs, vilka gröna händer du har ;-)

#4 - - Diana:

Sedär, chilin växer så att det knakar!

Visst är det skitroligt att se hur allt växer!

#5 - - Helene:

Oj va det växer hos dig !!

Visst är det skoj !!

Ha en mysig helg.

Kram Helene.

#6 - - Nett:

Härligt att se, även hos mig börjar det att växa nu efetr mycket om och men med mina fröer, denna gången blev det en påse med blandade blommor. Skall ta kort nån dag på det lilla som har kommit upp. Kram

#7 - - Camilla:

Coolt!

Vad roligt att det börja hända saker.

Kram på dig!

#8 - - Ansibecki:

Hej och tack för besöket hos mig!

Vad kul med chili. Det har jag aldrig provat. Och att physalis kommer upp igen hade jag ingen aning om. Det är så spännande med växter. Detta är första året jag lyckas hålla mina plantor vid liv så jag är överlycklig bara för det...

Ha en fin dag!

#9 - - Anonym:

Tjena.... du är ju snart ekologiskt självförsörjande!



Kati

#10 - - soffie:

å va mycket gott du odlar på din balkong,härligt då det växer så bra,

kram

#11 - - madlar:

Det är så rogivande att vattna, plocka blad, binda upp. Förvånas över växtkraften o smaken av den första skörden även om det är en enda ynka tomat. Det är härligt att leka småskalig bonde ;)

#12 - - Ann Catrine:

Växer så det knakar ser jag!

Smart idé att plantera i en korg med hål

(tvättkorg?)



Upp