boktips *2 och filmtips...

Ja nu äntligen kommer det lite boktips från mig. Jag har nu läst ut Hungereld och Kommer aldrig mer igen. Idag påbörjade jag Porto Francos väktare.

Hungereld den var så bra, det värsta är att nu måste jag vänta tills maj 2012 innan den tredje och sista delen i denna serie kommer ut. Och jag som vill veta nu hur allt kommer gå. Den får i alla fall 5 av 5, precis lika bra som kråkflickan var den.


foto:jag

Kommer aldrig mer igen var också väldigt bra. Spännande och bra skrivet. Den kröp under skinnet på en. Den får 4,5 av 5.


bild lånad från bokus.

I gryningens timmar såg min man och jag nu i kväll. Vilken otroligt gripande film. Hur kan människor bara bete sig så som dom gör? Hur kan man tappa all respekt och människokänsla bara för att man får order att göra någonting? Helt otroligt. Fast när man själv aldrig har varit i den sitsen så är det svårt att förstå, kanske skulle man själv bete sig otroligt illa om man måste, det vet vi aldrig - hur vi skulle bete oss. Om det var vår familj och vårt liv som stod på spel ifall vi inte lydde order... Detta skriver jag inte för att ursäkta, detta skriver jag bara för att jag funderar på just detta, hur skulle jag själv göra. Den får 4,5 av 5.


bild lånad av lovefilm.

Och ja just det, jag kanske ska förklara varför vi åt tårta idag. Jo idag fick även min äldsta dotter sommarlov så vi firade att alla tre tjejerna nu har sommarlov och vad passar då bättre än en jordgubbstårta.
bokrecesioner | |
#1 - - soffie:

Koppels bok har jag ej läst men den första måste jag lägga till på min vill läsa lista.behöver jag läsa del 1 först tycker du?tack för bok+filmtips

#2 - - Barnens Hjältar:

Många bra tips! Vad gott med jordgubbstårta.

Visst ser hon för skön ut den lilla Milla :P

#3 - - Kristina J:

Kommer aldrig mer igen har jag också läst, riktigt riktigt otäck var den.



Hoppas du och syster får en riktigt härlig helg!

#4 - - Agneta:

Jag håller på med Kråkflickan nu, den jag så snällt fick av dig. har kommit halvvägs, tyvärr har inte tiden funnits att läsa i den utsträckning jag har velat vilket har gjort att jag nog börjar om snart för att få ett sammanhang. Bra har den iallafall varit hittills!

Ha nu en riktigt bra helg tilsammans med systra din!

kram

#5 - - Renée:

Har varit sugen på kråkflickan men en del har skrivit att den är så rå... Jga får nog låna den och läsa! Nu håller jag på med två böcker, vet inte vilken jag ska läsa ikväll!

Upp