boktips...

Jag har precis läst ut Porto Francos väktare av: Ann Rosman. Det är hennes tredje bok och det utspelar sig i miljön runt Marstrand.

En mycket bra och spännande bok. Det är en deckare med historiska inslag. Jag som gillar historiskaromaner gillar verkligen hennes böcker. Intrigen håller verkligen hela vägen och det känns tråkigt då boken är slut för det känns som om man har lärt känna människorna och man vill gärna veta lite mer om alla. Så nu får jag väl vänta och se fram emot fjärde boken... Jag ger den här boken 4,5 av 5 - mycket på grund av de historiska inslagen-


bild lånad från bokus

Hon har blivit jämförd med Camilla Läckberg men jag måste säga att det förstår jag absolut inte, förutom att de två är svenska deckarförfattarinnor med inslag av historia i sina böcker så finns ingen likhet, tycker jag. Ann Rosman skriver på ett väldigt bra och levande sett, vilket jag inte tycker att Camilla Läckberg gör.
bokrecesioner | |
#1 - - Anonym:

Läser hennes förstabok... det är väl bara att plöja vidare.



Ha det bra!



Kati

#2 - - Agneta:

du har alltid tips på så mkt bra böcker o författare!

Jag har lagt fram den boken som jag tänkt att jag tror att du uppskattar, den har varit på väg till dig i säkert minst en vecka nu men inte kommit längre än till mitt nattduksbord härhemma men jag gör ett försök att komma ihåg den imorgon eller lördag innan vi åker, känns som om huvudet är fullt av en massa packning just nu ;-). Sedan tar det ju 5 veckor innan vi är tillbaks....

Upp