jag slutar aldrig...

Ja man slutar väl aldrig att förvånas, inte jag heller. Hur kan man bara handla på ett sådant sett? Nu vill jag inte gå in i detalj här på bloggen med vad jag menar och vilken händelse som jag skriver om, men jag bara måste få ur mig frågorna och tankegångarna som jag just nu tampas med.

Jag  vet att jag ofta, lite väl ofta, tänker på andra mer än på mig själv. Jag tänker oftare på hur andra mår än på hur jag själv mår och nej det är inte bra. Men ibland måste man tänka på andra! Man kan inte vara så självisk, om det nu är det saken handlar om, att man utesluter en hel skara människor ur något stort som händer i ens liv. Ibland måste man lägga saker bakom sig och bara bjuda till och kanske till och med glömma för en dag bara för att låta andra glädjas med en. I det stora hela så vinner kanske alla på detta i slutänden.

Som sagt innan, jag behövde få ur mig lite tankar som jag just nu bär runt på och ni som kanske vet vad detta handlar om: snälla ni skriv inget som röjer anledningen i kommentarerna under inlägget. Jag vill inte berätta vad jag syftar på för händelse, jag vill bara få skriva av mig.


foto:jag
livet | |
#1 - - Ann Catrine:

Ibland (tyvärr alltför ofta egentligen) tvingas

man inse att människan inte är genomgod och att

alla har empati!

Har ett exempel här just nu också,

en mamma som gnomgått den värsta mardröm man kan tänka sig. ÄNDÅ skriver en del (sjuka) människor

elaka kommentarer på både FB och i nätupplagan

av morgontidingen.

Jag vet att de anhöriga till och med fått tel.samtal

med ondska.

Jag hoppas de anhöriga kan lägga de orden bakom sig,

och inse att vi är så många som bara vill väl,

och som lider med dem!



Men, man slutar aldrig förvånas!!



Tack vännen för alla goa kommentarer hos mig,

varit jättedålig på att skriva tillbaks,

det har varit mycket även för en gammal sjukpensionär med skolavslutningar och en massa födelsedagar!

Roligt och skoj, men OJ vad kroppen bråkar!



Kram!!

#2 - - Anonym:

Man slutar aldrig förvånas.... jag tror inte det är sant... precis sekundrarna innan jag tryckte på länken till din blogg... var detta just orden jag satt och tänkte på.



Det händer omvälvande saker i min omgivning och mig själv.... man slutar sannerligen inte förvånas.



LOVE! KRAM!Kati

#3 - - Ragnvi:

Håller med dig o de övriga...hoppas det löser sig för dig....!

Jag har njutit av fotona på din tårta! Och klickade mig till receptet...mmm!

Kramen!

Ragnvi

#4 - - Susanne P:

Nej, man slutar aldrig att förvånas...tyvärr.

Det finns och kommer alltid att finnas människor som inte kan glädjas åt andras lycka.

Det ÄR så tråkigt men jag hoppas att du mår rätt bra, trots allt!

En bamsekram till dej!

#5 - - Maya:

Så jäkla sant... varför kan inte folk bjuda till istället för va egotrippade... Vu upplever ganska ofta en sådan person som tycker att allt ska kretsa kring henne.. Bläää... kan inte ens sätta barnen innan sig själv!

#6 - - Nett:

Kan vara skönt att få ur sig tankarna man går och bär på. Sedan är det många som inte kan bjuda till och de som kan det har svårt att förstå de som inte kan det. Haha, låter som svammel... Men jag tycker som du :) Kram

#7 - - karin:

sv: hm..nej det vet jag faktiskt inte men jag ska fråga min mamma, hon vet, återkommer! :D

#8 - - Ingrid:

Det är svårt det där ibland; när man bara vill få ur sig saker men inte riktigt kan för att förmånga "känningar" läser.. Kanske man skulle ha en "anonym" också ;) Hoppas det känns lite bättre efter att du fått "pysa" lite iallafall, kram

#9 - - soffie:

tyvärr är det så och det finns folk runtomkring en som verkar vara väldigt egositiska,

hoppas det ordnar sig kram

#10 - - Barnens Hjältar:

Det låter jobbigt men förstår den där känslan över att behöva lätta på trycket och indirekt få förståelse, känner igen det så väl. Kram och hoppas det löser sig!

#11 - - Agneta:

nej, alla männsikor är inte stöpta i samma form som du och många av oss andra..tyvärr. det gäller bara att försöka pysa ut sin egen ilska för att sedan gå vidare utan att låta dessa negativa energier påverka en allt för mkt, då blir det etter värre!

Vissa saker/männsikor kan man inte förändra eller de kan inte förändras.

Hoppas att det känns bättre nu

kram

Upp