koloniträdgården hos mamma...

Idag tog jag bussen till koloniträdgården som mina mamma och (styv)pappa har. Det är så skönt att sitta där ute i trädgården och bara ha det lugnt och skönt. Koloniträdgårdar är som små oaser mitt i en storstad. Fågelkvitter, gräsklippare och lekande barn är det enda som hörs, borta är trafikbruset, tunnelbaneljudet och det allmänna stadsbruset.

Ibörjan av hela kolonin så ligger detta fina hus som jag tycker liknar "Villa Villerkulla" lite grand.

 

Just nu är det fullt av blommor så ni får en bildbomb.

     

     

     

Jag försökte ta en bild på min mamma när hon gick "landsvägen" bort, men nja bilden blev sådär, svårt att fota någon i farten.


foton:jag




 
sommar | |
#1 - - Barnens Hjältar:

Åh vad härligt! Skönt att bara vara lite grand :-)

Tack, jag är glad att du uppskattar inlägget :-)

Kram

#2 - - Agneta:

bilden blev inte alls sådär, den blev kanonbra! Gillar käanslan i den; sommar, grönska och inga mål i sikte......

#3 - - Anonym:

Helt fantastiskt vackert!



Hoppas din dotter fick en fin bal!



Kati

#4 - - soffie:

men guuu va myscket vackert du visar:)

ååå älskar den här tiden som är nu med alla färger å blommor...

ha en underbar långhelg själv är jag ledig så jag kommer att ha bloggstängt ett par dagar ska till västkusten å bara njuta:)

kram

#5 - - sweetmama:

Åååå vad mysigt med kolonilott. Om jag någon gång flyttar mot stan så är det en sån jag behöver ;)

#6 - - Kristina J:

Det är verkligen jättemysigt med kolonilottområden med små fina hus! Älskar speciellt det området som finns i Tanto.

#7 - - Fnulan:

Vackra färger!!!!! Tyckte bilden blev bra och levande!

#8 - - Camilla:

Å,så vackert!

Vilka fina bilder!

Kram på dig!

#9 - - Ingrid:

Vad härligt det ser ut!! Precis som du säger en oas mitt i storstaden. Fast jag omges av detta jämt (dock ingen storstad ;) blir jag alldeles varm av dessa fina trädgårdar!!

#10 - - Ninni:

Åhh va fint=)



Ja då vinet smakade väldigt gott! ha en skön dag i solen, kram

#11 - - Ama de casa:

Oj vad fint hon har det på kolonin!

:-)

#12 - - Trolda:

Ser så somrigt och vackert ut - härligt! Hoppas att du fick en härlig stun dpå balkongen innan jobbet också :)



Trolda - en fin helg till dig! =D

#13 - - emelie:

tycker bilden blev jättefin på mormor jag! vi kan väl gå dit och sola snart, de har ju blivit väldigt bruna av att vara där ;)

#14 - - Bodypalace:

fina bilder =)

#15 - - ejmis:

Oj så mycket fina blommor...och det där lövet i cement!! Ett sådant vill jag också ha!!

#16 - - Maya:

Gud vad mysigt, underbara bilder :)

Upp