Korsordslösning och Vadstena...

Vädret visade sig inte från sin bästa sida i helgen så vissa av de saker som vi hade tänkt åka runt och kika på fick utebli, på grund av regn. Men vi löste en hel hög med svåra korsord, syster och jag.


foto:jag

Vi åkte in till Vadstena på lördagen för en lunch och då passade vi på att gå in i Vadstena slott. Lite uppehåll i vädret hade vi, en stund.






foto:jag

biblioteket i Motala fanns en liten (väldigt liten) utställning om fynden som har grävts fram runt Motala ström. Tyvärr ställde sig vädret på tvären för vår lilla utflykt i utgrävningarnas tecken...


foto:jag
sommar | |
#1 - - Nett:

Vilka underbaar bilder, gillar bilder tagna på fönstervalv så, tog själv på Torpa stenhus för 2 år sedan :)

#2 - - soffie:

å slottet där har vi aldrig varit inne i kanske ska ta oss ett besök där,Jättefina bilder!

kram

#3 - - Diana:

Tråkigt att vädergudarna inte var på er sida. Men ibland är det skönt att bara vara med.

#4 - - Fnulan:

Vadstena är såååå vackert. Jag var där 1989 när Påven var på besök!

#5 - - Lotta:

Vilka fina bilder. Tack för rundvandringen :-)

Kram

#6 - - Stattinskan:

Jag tycker att det är oerhört intressant det här med slott. Känna tidens vingslag och fantisera om hur det var i en svunnen tid. I Skåne har vi ju hur många slott som helst. Tror det är över 35 stycken :-)

Gomorron

#7 - - Stattinskan:

Glömde ju ... Jag har också ägnat mig åt korsord ... fast inte den svåra varianten ;-D

#8 - - Lena:

Haha, du vet vad jag tycker om korsord :) Postade 2 hela tidningar igår, har 5 kvar här hemma... prenumererar på 4 olika, så det blir lite många hemma när numrena går omlott. Vadstena slott hade jag gärna velat se, det ser vackert ut! Kram

#9 - - Ama de casa:

Såg väldans fint ut där :-)

#10 - - madlar:

Vadstena är en fin småstad med promenaden längs vattnet, nunneklostret o Omberg runt hörnet. Väl värt en utflykt.

#11 - - mammakero:

Vadstena är en fin gammal stad och proppfull av hemligheter från gamla tider i marken. Verkligen synd att du inte kunde göra utflykten i utgrävningarnas tecken! Men fina bilder fick du med dej i alla fall!

Upp