ska snart jobba igen...

Snart bär det av till jobbet igen, jag går på mitt sommarschema idag. Midsommarhelgen var bara extrajobb, den fyller ut plånboken ganska bra med sin storhelgs-OB. Igår var jag galet trött i benen när jag kom hem vid 21.30, inte nog med allt knatande i korridorerna nej jag passade på att ta med tre boende ut på promenad i omgångar. Och att gå i backar med rullstolar är inte det enklaste för benen, uppför så får man ta i så man kommer upp och nedför får man lov att hålla tillbaka så man inte åker ner för snabbt - ganska bra motion alltså. Vi hade det ganska lugnt och skönt så jag tyckte att de boende (som ville) skulle få njuta av det fina vädret när tillfälle fanns. Så jag gick helt enkelt ut på promenad med dom - en och en - runt Stortorps äldrecentrum. Det ligger väldigt vackert precis nere vid vattnet så varför inte ta lite promenader då när det finns tid och ork. Kanske blir det någon promenad även idag, om tiden finns, vilket den säkert gör. Återkommer kanske med det ikväll.


Har man sådan här fin grönska runt husknuten så måste man väl gå ut i den också. foto:jag
Vardag | |
#1 - - Izabell:

Hoppas du får en fin dag, sol ser jag att det finns hos dig oxå! :-)



Kraam Izabell

#2 - - Helene:

Jag gick på mitt semester-schema igår !!

Bra ob-tillägg = ))

Idag är jag ledig och njuter av värmen.

För imorgon är det jobb igen.

Ha en fin dag.

Kram Helene.

#3 - - Nett:

Goa pengar, är ju nästan 100 kr extra varje timma det där med storhelgsob :) Kram

#4 - - Barnens Hjältar:

Men oj vad det betyder massor för de boende att komma ut! Stor eloge till dig! Hoppas du får en fin start på veckan!

#5 - - Kristina J:

Härligt att du tog ut dem på promenad, antar att det uppskattas enormt av dem!

#6 - - Fnulan:

Vad skönt!!! Alla behöver väl solens energi och luftens friskhet! bra gjort!!

#7 - - Agneta:

precis så gjorde jag med när jag sommarjobbade på ett serviceboende för ca 20 år sedan, ut med dem o få lite sol o luft! Bra gjort, och det uppskattas säkert!

kram

Upp