skolavslutning... del:2

Så var dagens skolavslutning slut och sommarlovet tar nu vid för 2 av 3 barn. Den äldsta dottern slutar 2:an i gymnasiet nästa vecka. Idag blev det sång och underhållning, bland annat: den blomstertid nu kommer och Sveriges nationalsång. Till hösten så har jag en högstadietjej och två gymnasietjejer, men vad tiden går...


väntan på att få sluta grundskolan och rektorsprat. foto:jag


alla elever stod upp under nationalsången - riktigt vackert var det, och det obligatoriska pratet i klassrummet när betygen delas ut. foto:jag
sommar | |
#1 - - Fnulan:

Jag tjuter ju alltid på dumma avslutningar :) så härligt

#2 - - Kristina J:

Vilken tur ni har att alla avslutningar inte är samtidigt! Jag minns fortfarande känslan av att få sommarlov - det var härligt. Dottern har sin på onsdag och då kommer hon att lämna klassen för att byta skola. Känner jag mig själv rätt kommer jag att gråta floder.

#3 - - Nett:

Jag hade bara en del idag och det är jag glad för, de sista åren har det varit både student och skolavslutning. Nu har jag ju bara ett skolbarn. Nio ser ut att ha haft en trevlig dag. Kram

#4 - - Anki:

Det där kan jag sakna nu när barnen är stora att gå på skolavslutning.Det var ju då som sommaren började. Kram

#5 - - Ama de casa:

Det är så fint med skolavslutningar! Den blomstertid nu kommer... Så många minnen :-)

#6 - - Agneta:

ja du, jisses vad tiden går och barnen växer så det knakar. Skolavslutningar är speciella, allra mest sommaravslutningar.

Nu ska jag ägna kvällen åt din bok, Kråkflickan!

kram

#7 - - Anonym:

Ja, tiden går väldigt fort... härligt med avslutningar... väcker ju egna nostalgiska minnen.



Kati

Upp