supersmå gurkor och tomatblommor...

Nu syns det några små, supersmå gurkor på min gurkplanta och tomaterna har äntligen börjat blomma. De supersmå gurkorna var dock inte så lätta att fotografera, men jag gjorde ett försök och det får ni se här.


foto:jag

Tomatblommorna/knopparna var något enklare att fota.


foto:jag

Och Krassen den börjar breda ut sig och förgyller balkongen med sin fina färg.


foto:jag

balkongen | |
#1 - - Mona:

Vad du har gröna fingrar.

Ha en härlig tisdag

#2 - - carina:

Snart får du smaka en alldeles hemgjord gurka :)

Mums

Ha en fin dag!

Kramen vännen♥

#3 - - Lotta:

Va gott det ska bli när du kan skiva upp en egenodlad gurka på macken eller i salladen, solmogna tomater på grillen det är fint med lite vitlökssmör.

Bra jobbat!

Kram

#4 - - Trolda:

Vilken lycka!!! TÄNK när du skördar den första...den kommer smälta i munnen!=D



Trolda - kramar =D

#5 - - Anki:

Hoppsan du är ju en riktig trädgårdsmästare. Kram

#6 - - maria:

massa läckerheter blir det och härligt att skörda det man gjort själv :)



vad gör du i helgen ?

Ha det bäst :)

Kramar

#7 - - Husfrun:

Jag har också pyttepyttesmå gurkor på mina plantor. Bara nån centimeter långa :) Och tomaterna börjar sakta växla från grönt till orange.

#8 - - Pia:

Härligt med grönt på balkongen.. Jag brukar ha två fejk-blommor!! Hahaha, så intresserad är jag.. Men iofs.. krasse gillar jag!! De är fina slingriga blommor!! :) Och gurka är ju gott förstås!! Hehe..

Upp