balkongen börjar få nytt liv...

Solen skiner och vädret är helt underbart. Så idag passar vi på att fixa lite på balkongen. Juldekorationerna har äntligen kommit ner, all snö och is har äntligen töat bort så att det gick att få ner ljusslingor och annat. Jag har beställt ett litet växthus som vi ska ha bakom balkongdörren och sedan har jag även beställt ett nät som vi ska sätta upp som skydd så att lilla katten Misse inte kan "ramla/hoppa" ut. Det kan vara skönt att kunna ha balkongdörren öppen utan att behöva tänka på vart katten befinner sig. När jag ändå beställde detta så passade jag på att beställa nya trädgårdsredskap som vi ska ha på balkongen. Så nu är det bara att börja planera vad vi ska ha ute på balkongen i år. Jag har bestämt att vi ska ha tomater, paprika och chili i växthuset i alla fall och en citrusplanta/träd vill jag också ha, sen kanske vi ska prova på att odla jordgubbar i balkonglådor i år. Så frågan blir om jag nu ska försöka driva upp detta via frön eller om jag ska gå ner till Plantagen sen och köpa färdiga plantor. Det lutar åt att jag köper färdiga plantor. Plantagen brukar ha bra plantor med allt möjligt roligt så det kan vara mysigt att botanisera där i slutet av månaden.

Uppdatering: Passade på att ringa och lägga till ett "cafésett" när jag ändå var igång, vi behöver nämligen nya stolar och ett bord till balkongen och det var bra att jag kunde fixa in det på samma beställning för då blev det bara en frakt.

Misse älskar att vara ute på balkongen. foto:jag
Nöje | |
#1 - - Nett:

Härligt jag kan bara längta efter att få komma igång med att få greja ute på balkongen, och att få sitta där. :) Ha en fin Lördag! Kram

#2 - - Lejonkvinnan:

Mysigt! Jag längtar efter att börja göra i ordning på altanen men när snön fortfarande faller så känns det inte roligt alls.

Ha en fin lördag!!

Kram

#3 - - Nett:

Det kan jag svara på direkt, jag testar inte genom dem och har aldrig gjort det. Däremot tror jag att Mickan på http://www.angel-like.com/ gör det, men jag är osäker. Kram

#4 - - Ninni:

Det är en härlig tid som kommer nu, småplantor brukar inte vara så dyra, och det är praktiskt.



Ja var rädd om kissen=) Vi njuter i vårt uterum...det är såå skönt.



Ha en fin lördag, kramen

#5 - - Marie:

Oj, det känns som evigheter innan vi här uppe kan börja och fixa på altaner/balkonger!

Men planera kan vi och det är MINST lika roligt:)

Hoppas du får en riktigt bra lördag!

Kram♥

#6 - - Johanna:

mysigt och vårfixa lite på balkongen :)



Ja fredgaskvällen var riktigt bra, tror lördagskvällen med blir det. skall på vinprovning :)

#7 - - carina:

Här får vi nog allt vänta med att fixa på balkongen/ altanen. Möjligtvis får vi skotta den ren med all snö som ligger där!!!

Kramen vännen♥

#8 - - Anonym:

Åh... jag längtar också efter mitt eget lilla Toscana på balkongen...ljumma sommarkvällar....underbart.



Trevlig lördag!



Kati

#9 - - Kristina:

Det låter härligt, men här uppe får vi nog vänta ett tag till innan vi kan göra i ordning balkongen. Men idag har också vi fantastiskt härligt väder med strålande sol och gnistrande vit snö.

#10 - - soffie:

tack för namnet på blomman hade ingen aning om att det var en papegojblomma,

underbar tid vi har framför oss nu med alla växter hoppas det blir en härlig vår med värme och sol,

kram

#11 - - Svorskan:

Ja, det är nästan så man tror det blir vår i år också. :D

#12 - - Diana:

Nu är våren på g och man kan börja pyssla! Om jag fattat det rätt så är det tid att förså paprika och chili nu, bara så att du vet!

#13 - - Marie:

Psst...du har något inne hos mig;)

Kram♥

#14 - - Pia:

Så härligt att du kan börja planera balkonglivet! Att det snart är så varmt att det går att odla osv.. Nu är ju jag ingen typ med gröna fingrar.. på min balkong har jag syntetblommor! Hahahaha... Men att kunna sitta ute, i solen.. läsa en bok och dricka något kallt.. det längtar jag till! Men med tanke på att det igår hade kommit 2 dm nysnö så lär jag få vänta ett tag till! ;o)



Tack för fina ord om min bild i inlägget.. Tyckte det var kul att ta en bild utan glasögon också..

#15 - - Fnulan:

ÅH jag vill bara ut och städa i trädgården, ta bort allt skit som samlats i utrummet och få lite varma vindar på kinderna! LÄNGTAR!!



Tack fina du!!!!

#16 - - Barnens Hjältar:

Mysigt, vi har sått fröer idag jag och lillan :-)

Mysigt värre

#17 - - Lotta:

Va mycket nyttigheter som kommer att spira hos dig om någon månad :-)

Kram

#18 - - Ragnvi:

Morning o tack för titten in till mig! Trevlig blogg du har!

Och så nyfiken jag blir! Har ju sett lite bilder från Hälsingland hos dig..Rengsjö...min makes släkt kommer därifrån! Själv är jag bollnäsbo från början...

Kramen!

Ragnvi

#19 - - Sussi:

Å så härligt. Du har vårkänslor så det förslår!! :)

Här har inga vårkänslor infunnit sig än. Det har varit plusgrader snart en vecka på dagarna men snön ligger tjock kvar än :(

Ett ej ramla/hoppa skydd för kissen kan nog vara bra. Skönt att slippa oroa sig



Kramisar

#20 - - maria:

här får det allt vänta lite till, är fortfarande snö på balkongen ännu...har inte dem vårkänslorna ännu, behövs med sol och blå himmel för det :)



Ha en underbar söndag :)

Kramar Maria

#21 - - Camilla:

Och vi som just har fått 2 dm ny snö.

Nå ja...vår tid kommer väl också då vi kan göra vårfint ute.

Den som väntar på något got... :)

Kram och god morgon!

#22 - - Stattinskan:

Ja, nu börjar vårkänslorna komma. Vi hade 10 plusgrader igår :-)

Tror det är störst chans att lyckas om du köper plantor :-)

#23 - - inger stark:

Köp plantor älskling, det lönar sig. jag längtar så att jag kan gå till vi kan börja jobba i trädgården

#24 - - Ingrid:

Tack för din omtanke!! Ja, det har varit en tuff helg, men när det inte finns något hopp kvar är det skönt att det går fort. Sen finns ju sorgen där.

Längtar med till man kan pyssla till det i uterummet. köpte lite fina saker igår som ska dit snart.

#25 - - Ann Catrine:

Trodde man inte; att det skulle bli vår efter denna stränga vinter..

Vad mycket spännande du planerar för balkongen!!

Du gjorde mig inspirerad, ska sätta mig ute en stund och fundera över vad jag kan göra på min..



Kramar!!

#26 - - sweetmama:

Men oj vad du har planerat och beställt men från var har du beställt. Jag har en myggdörr med lite kraftigare nät så att vi kan vädra utan att katten smiter ut :)

Upp