boktips: vinteräpplen...

Det var länge sedan som jag sträckläste en bok så som jag sträckläste denna:
Vinteräpplen av: Josefine Sundström.


foto:jag
En bok om tre generationer finska kvinnor som kämpar för att få vardagen och livet att gå ihop. Som kämpar mot män som slår, bedrar och sviker. Som gör allt de kan för att skapa ett bättre liv till sina barn, även om det kanske inte alltid går så bra, så finns försöken och avsikten där. Fattigdomen river och sliter i deras liv, men de klarar det för de har varandra och kärleken till varandra och livet.

Samtidigt som boken berör mig på djupet så finns ändå alltid hoppet och kärleken där under ytan. Boken är inte bara nattsvart utan värmen strålar igenom och jag är helt säker på att det här kommer att bli en bok som jag kommer att återkomma till och läsa igen. Jag ger den 5 av 5.
bokrecesioner | |
#1 - - ejmis:

Tack för tipset!

#2 - - Ann Catrine:

Åååh,vad härligt att den ligger här och väntar på mig!

Jag hade redan börjat med Bibliotekskatten när du

skrev att jag skulle börja med Vinteräpplen.

Nu brinner jag av förväntan!

Tror vi brukar ha samma boksmak,

så jag kommer säkert att älska den också..



Önskar dig en fin torsdag!!

Upp