i natt kanske jag kan sova...

Min läkare ringde och vi bestämde att jag ska testa Tavegyl ett tag så jag fick 20 tabletter till att börja med, så i natt kanske jag kan sova. Jag ska också så fort som möjligt gå iväg och ta blodprover för att kunna utesluta att jag har någon lever påverkan, eftersom jag äter smärtstillande varje dag och även andra läkemedel mot reumatismen så kan det tyvärr vara så att levern har blivit påverkad och då kan man visst få klåda på hela kroppen. Så det ska jag kolla så snabbt som möjligt, får se om jag hinner ner imorgon innan jag ska åka till skolan och ta blodproverna. Sen skulle min läkare skriva en remiss till en hudläkare så att vi går till botten ordentligt med min klåda, jag har psoriasis latent som inte riktigt har brutit ut ordentligt så det kan vara det som spökar också. På det hela känns det bra i alla fall, klådan ska utredas och jag får testa Tavegyl ett tag. Jag lär säkert återkomma i det här ämnet igen...


foto:jag
Sjukdom | |
#1 - - Lejonkvinnan:

Skönt att du blir ordentligt utredd! Ja sova får du säkert göra, jag brukar bli stendöd av Tavegyl, men så är jag ju lättpåverkad också.



Sv: jo det är nog så, tre år i taget, men jag fick svar från min handläggare som sa att de bara gör en koll och att inga krav finns. Men hur det blir...ja det bestämmer väl herr Fredrik R antar jag.

Kramis

#2 - - Doris:

Jobbigt! Men skönt att du fått medicin. Hoppas du kan sova och hoppas det visar sig vara något banalt.

#3 - - maria:

hoppas du får iordning på klådan och att medicinen hjälper...



Ha det bäst fina du !

Kramar Maria

#4 - - Sussi:

Det är så hemskt när det kliar. Mindre saker kan göra en tokig. Tur att det finns hjälpmedel så du får sova ordentligt. Hoppas det fungerar också..



Ha en trevlig kväll

#5 - - ejmis:

Hoppas du får sova gott i natt nu.

#6 - - Lotta:

Så bra att de tar tag i ditt problem och försök hinna med det där leverprovet så fort som möjligt. Så det kan uteslutas i alla fal.

Önskar dig en klådfri natt och hoppas du får sova riktigt gott

Kram

#7 - - carina:

Hoppas du fått sova skapligt i natt i alla fall!

Hoppas medicinen hjälper snabbt :)

Kramen på dig♥

#8 - - Camilla:

Men vad bra att dom ska gå till botten med varför du har klådan.

Då äntligen får du väl rätt medicin för klådan.

Hoppas att Tavegylen hjälpte i natt.

Kram på dig!

#9 - - Susanne P:

Hoppas att du får hjälp med klådan.

Kram

#10 - - E:

Din stackare! Har haft det där pga just eumatismen. Tavegylen hjälpte mig kanon så jag hoppas den har samma effekt på dig!

#11 - - Fnulan:

Hej sötnos, oj vad jag har missat massa inlägg från dig!!! FÅr läsa en massa nu ju!

Bra att dom kollar så att det inte blivit ngn skada! Min sambo har ju ganska starka mediciener för sina fantomsmärtor men tar inte i onödan som tur är. Synd om er med smärtor!!!!

FInt hos din mamma!!!!

#12 - - Killmamman:

usch, låter inget vidare, hopas tavegylen hjälper!

#13 - - ♥ Carina ♥:

Hoppas du fick sova i natt. Fy så jobbigt med klåda som håller en vaken.

Bra också att dom kollar upp orsaken också...

Kram

#14 - - Ingrid:

vad skönt det hjälpte!! Ja då är vi nog i samma båt du och jag. Har med psoraiasis (inga utslag mer än hårbotten ibland)men som mer sitter och bråkar i senor, leder och muskelfästen.. besvärligt!

Upp