internationella kvinnodagen...

Idag är det internationella Kvinnodagen!
Det firar vi med en semla.

Nu borde jag skriva något bra och inspirerande om kvinnor men jag orkar inte, tar nog det en annan dag.
Men grattis alla kvinnor på vår dag, fast jag tycker att alla dagar är våra och männens.
En kvinnodag borde egentligen inte ens behövas.



Jag bjuder på en bild av två små flickor som har vuxit upp och blivit två starka kvinnor.
Det är min mormor och hennes storasyster.
dom är födda 1921 och 1923.
Allmänt | |
#1 - - Fnulan:

Vackert kort!!! Och som du säger det ska inte behövas! Och i jämnställda Sverige, varför har inte männen en dag????

#2 - - inger stark:

Fina mamma och Brita! Men 8 mars behövs, titta ut över världen och även här i Sverige. Vi har uppnått mycket, absolut, men en hel del återstår. Läs gärna min artikel. Puss älskling, starka är dem mamma och moster

#3 - - Diana:

Håller med dig om att dagen inte borde behövas.

Vilken underbart vacker bild du har på din familj, den måste vara guld värd för dig!

#4 - - Barnens Hjältar:

Tack !

Ja det går att hitta mycket gott på nätet! :-)

hoppas du haft en fin dag!

#5 - - Stattinskan:

... nä, det borde sannerligen inte behövas. Amelia hade en bra artikel om kvinnodagen - och då fattar man ju att vi har en bit kvar att gå till jämdställhet!

Kram

#6 - - Jenny:

Hej Marie-Louise!

Jag tycker det ska vara kvinnodag 365 dagar om året;)



Vilken fin bild på din mormor och hennes syster!



Kraam Jenny

#7 - - Doris:

Nä, det borde inte behövas, men så länge vi kvinnor inte har halva makten och hela lönen, så behövs den.

#8 - - Nukke:

Hoppas du hadde trevlig kvinnodag ! Din gammal bild är så vacker !!!!!

ps. jag besökteläkaren då, har ont i SI-leden :(

Upp