jag är glad att jag lever...

Jag är verkligen glad och tacksam för att jag lever i Sverige. Jagbeställde mina mediciner idag via apotekets hemsida och mina reumatiker sprutor, Humira, kostar över 11.000 kr per förpackning. Jag har 3 förpackningar på mitt recept och detta räcker i tre månader, summan blir alltså lite över 33.000 kr. Tänk om jag levde i ett land där medicinen inte var subventionerad och man inte hade något övre tak för hur mycket man ska behöva betala. Ja då hade jag nog inte kunnat använda den här medicinen, för jag hade aldrig haft råd att hämta ut den. Summan ni ser nedan är för Humiran och för mina värktabletter som jag behöver dagligen för att ens kunna fungera någotlunda under dagarna.

Marie-Louise
Enligt recept 34.270,50 kr
Egenavgift 0,00 kr
Avgår enligt förmån -34.270,50 kr
Totalt enligt recept 0,00 kr



foto:jag
Sjukdom | |
#1 - - Susann:

Hejsan!

Ja! vi har det allt bra, och det är tur att det finns bra skydd när man behöver mediciner.

Ha en god natt

#2 - - Marie:

Jag tänker också på sjukhusvård, i USA kostar det en förmögenhet att ligga inne och göra en massa undersökningar.

Ja, det är tur att vi bor där vi bor!!

Kram♥ och god morgon

#3 - - Stina:

Ja jösses, det är verkligen tur! de kostar ju en hel förmögenhet dina sprutor. Hjälp!

#4 - - Camilla:

Oj!

Du...det där var mycket pengar det.

Jag säger då det...ja...vi ska vara glada att vi bor där vi bor.

Ha det bäst!

Kram!

#5 - - Ann Catrine:

Ibland måste man påminnas om att vi faktiskt

har det väldigt väldigt bra!



Just nu är jag lite nere, fick precis veta

att en kvinna som förolyckades vid en

arbetsplatsolycka igår var en vän till min

dotter med familj.

4 små barn har mist sin mamma,

en man har mist sin livskamrat..



Just nu känns det fel att gnälla över någonting alls!



Kram fina du!

#6 - - Pia:

Intressant att du skrev om det, för jag hämtade själv ut mediciner igår och tänkte på samma sak. Nog finns det saker i vårt land som kan göras bättre men huvaligen vilken förmån det är att få medicinerna subventionerade!! Och tänk på alla undersökningar, jag vet att för något år sedan så kostade ett enda halsflussprov nästan 1500 kronor. Inte så skoj att behöva betala den undersökningen själv!

Ha en bra dag! Kram!

#7 - - Anonym:

Tacksamhet...det var rätt ord det!



Kati

#8 - - Doris:

Verkligen! Det ÄR häftigt att betala skatt!

#9 - - Ninni:

Men guud vilken förmögenhet...jisses. Tur vi har högkostnadsskydd=)



Kram kram

#10 - - Jonna:

Oh herregud!

ha en bra dag! kram till dej!

Upp