livet går...

Skolan går faktiskt mycket bra även fast det just nu har väldigt mycket jobb. Ett projektarbete om tidsmedvetande och historiesyn ska skickas in senast på söndag kväll kl:23.59 och på fredag så ska en muntlig redovisning göras på samma ämne. Men jag känner mig ganska lugn, jag har skrivit ner det mesta, nu ska det renskrivas och fixas ihop. Mellan 5 och 10 A4-sidor ska vi skriva, jag ligger nu på 5 sidor och med referenser och tillhörande text för att koppla referenserna till min text så får jag nog ihop minst 6 sidor, och då är jag nöjd. Och den munstliga redovisningen är på max 10 minuter inför min klass och vi är bara 16 elever så det känns faktiskt ganska lugnt.

Nu har jag jobbat klart för någon vecka eller två, den här veckan har jag avsagt mig jobb och är nu inbokad på två pass nästnästa helg. Så nu blir det skola och plugg för hela slanten. Det känns bra. Även fast jag trivs mycket bra med mitt extraarbete så är det skolan som ska gå i första hand och då måste jag ibland tacka nej till jobb. Det är svårt att tacka nej men igår när jag jobbade så pratade jag med personalsamordnaren lite och förstod precis hur jag har det. Så hon frågade om jag ändå ville att de skulle ringa om de behövde akuthjälp eller inte, jag sa att hon gärna kunde ringa men att det kan hända att jag tackar nej beroende på hur jag har det i skolan. Det tyckte hon lät jättebra. Annars ska hon försöka sätta in mig varannan helg och det känns bra.

Tack rhu för Bifiform Balance. Jag ska försöka blogga om det de närmsta dagarna. Jag vet att den är bra för min mage så jag kan blogga om fördelarna ganska direkt.


eller kanske en sådan här i trädgården... foto:jag
Vardag | |
#1 - - Mira:

Hej kompis!



Mamma säger att du ska köpa en Buddha men jag tycker att du ska köpa den du tycker mest om!

Pallen kommer att bli jättefin på mitt rum, jag tycker att du ska komma och prova den!



Kram från Mira

#2 - - maria:

klokt val att inte jobba för mycket när det är mycket i skolan :)

jag äter oxå bifiform mot magen och jag tycker det hjälper mig..



hoppas du haft en skön dag <3



kramar maria

#3 - - Ylva:

Ja, om man har en massa växter så kan en sån passa. Ska fråga maken om vi kan ha en...

#4 - - Diana:

Försvann min kommentar? Hata blogg.se idag!



Låter som ett riktigt spännande (men svårt) arbete! Häftigt att bygga det hela på en film, så långt hade jag inte tänkt. Haha. Mina tankar gick direkt till timglas. :)

#5 - - Lilitha:

Hoppas att du blir bättre i magen.



Fin Buddha...



Kram söta du

Lilitha

#6 - - Ama de casa:

Helt rätt prioriterat, skönt också att dom är så förstående. Konstigt nog är långt ifrån alla det.

:-)

Upp