promenad och shopping...

Det blev en promenad i går kväll, fast när jag kommit halvvägs så kom jag på att vägen inte var den allra bästa. När jag slutade vid 21 tiden och gick ner till bussen så skulle bussen efter 18 minuter, så jag tänkte att jag går en hållplats men så kom jag fram dit och det var 16 minuter kvar etc, etc, så tillslut var jag nästan hemma. Men eftersom jag gick utmed busshållplatserna så kom jag in i ett industriområde och det är ju inte så himla smart vid 21.15 en vardag när det är mörkt och folktomt, men jag kom fram hel. Så när jag nästan är hemma, hade väl 50 meter kvar till porten så blev jag omkörd av min buss, så jag var hemma samma tid även fast jag promenerade. Och så fick jag en 25 minuters snabbpromenad.

Efter skolan så tog jag och en klasskompis en promenad på drygt 45 minuter ner till Huddinge station. Så nu har vi bestämt att vi ska göra så efter varje skolpass, vi är i skolan 2-3 dagar i veckan och då får vi en promenad och massor av snack på vägen.

Sen fick jag lön idag, den första på länge. Så jag har handlat 2 Jeans, 2 Tunikor och 1 tröja till mig. Det hör inte till vanligheten att jag handlar till mig själv, men det kändes bra att handla till sig själv. Tyvärr var väl storleken på kläderna inte det roligaste, men det ska jag ju försöka ändra på nu.

Nu till kvällen blev det grönsaks stavar och dipp istället för chips.


foto:jag
Vikt och motion | |
#1 - - Anonym:

Roligt med nya kläder! Köpte själv en tunika i Stockholm... det var roligt...premiärklädde mig i denna idag.



Gokväll!



Kati

#2 - - Sussi:

Men vad duktig du är..

Jag hade en vän på förra jobbet som åt en snabb sallad till lunch bara och sen gick ut och promenerade resterande tid på lunchen. Han rasade i vikt! Önskar jag hade din motivation!



Ha en trevlig helg

#3 - - Fnulan:

DUKTIGT!! Och det ser hur gott ut som helst! Både dippan och våfflorna!



Tack för din värme och omtanke!!!!

Puss fina!

#4 - - Nett:

Det där ser ju inte alls dumt upp. Dipp med grönsaker är mumsigt värre :) Kram

#5 - - Ama de casa:

Jag älskar att promenera! Fast det är ju så mycket trevligare när man har nån att prata med under tiden, så jag tycker ni har en bra plan där :-)

#6 - - Lejonkvinnan:

Promenader är härligt, och kommer nu våren så blir ju allt lättare. Bra att ha någon att gå med, då blir det ju mer motivation för båda.



Bra att du unnar dig lite nytt när du får lön!! Det är du värd!!



Kram kram

#7 - - Annci:

BRA där! Massor med promenader... åsså grönsaker istället för chips. Toppen! Det är två steg i helt rätt riktning.



Ha en fortsatt bra dag i vårsolen!



Kramar!

Upp