RAÄ och UV...

Idag har jag varit på studiebesök på Riksantikvarieämbetet i deras lokaler för Utgrävningsverksamheten. Ett mycket intressant studiebesök som främst handlade om datering av arkeologiska fynd. Mycket prat var det om Kol14 metoden och dess för- och nackdelar. Men mycket annat intressant avhandlades också. Detta är en eventuell framtida arbetsplats om man, som jag, ska bli arkeolog så det var spännande att vara där av flera anledningar.

Men nu är jag trött igen. Ska lägga mig en stund på soffan. Tyvärr han jag inte ringa läkaren på Huddingesjukhus idag heller, det här med telefontider är lite jobbigt, men imorgon så ska jag inte någonstans på morgonen så då ska jag försöka ringa. Jag vill att de kikar i halsen på mig igen för jag är fortfarande svullen, jag har inte ont längre men svullnaden är kvar. Så jag är faktiskt lite orolig om jag ska vara ärlig. Man tycker ju att svullnaden ska ge sig efter nästan två veckors penicillinkur, så jag skulle faktiskt vilja att de tar ett riktigt halsprov, alltså tar ett prov på halsmandlarna och kollar. Men mer om det imorgon.


foto:jag

Vira Blåtira läsken hittade jag nere på min konsumbutik, de har läsk från WASA-bryggeriet till försäljning just nu. Men det tillhör inte deras vanliga sortiment, tror jag.


lite vårtecken utanför min port. foto:jag
utbildning | |
#1 - - Ingrid:

Folk är sjuka till höger och vänster. Åt ju med pencillin för en månad sen men hostan och halsen vill inte ge sig riktigt på mig heller. Vad värre är har lilltösen knappt 2 månader åkt på RS virus. Det är oroligt när de är så små och dåliga. Ligger inlagda så under kontroll men ändå.

#2 - - Ninni:

Ditt jobb verkar spännande..när är du klar??



Men är inte halsen bra ännu..låter inget vidare. Ja bäst att ta ett halsprov.



Ha en fin kväll..kramen

#3 - - Johanna:

Nej, voff är min lilla hund bara, som vi tyckte skulle få åka med på lite roadtripp :) folk glodde lite, men vi bjuder på det :P

#4 - - Carina:

Men ni har inte bara grus, ni har snödroppar också ;) Ljuvliga vårtecken som vi så väl behöver!

Kram kram :)

#5 - - Barnens Hjältar:

Vad häftigt det låter, jul med arkeologi!

Hoppas du känner dig piggare imorgon

Ha det fint!

#6 - - Jenny:

Hej Marie-Louise!

Vad jobbigt att halssvullnaden inte ger med sig..hoppas du får en tid hos läkaren snart så de kan kolla upp det..min bonusdotter Tindra har haft ont halsen sen förra veckan men nu börjar hon bli lite bättre.



Vilka fina vårtecken!



Kraam Jenny

#7 - - Camilla:

Haha...finns vira blåtira än?

Jag trodde att den hade utgått....för lääänge sedan.

Sv: Ja...det är en smaksatt sirap.

Kram på dig!

#8 - - Diana:

Oh, ska du bli arkeolog! Coolt! Har du någon speciell inriktning på det hela?

#9 - - soffie:

hoppas du får tag i läkaren imorrn å får halsen kolald ordentligt ,ååå vårtecken va fint .

Vilket intressant besök du va på kul,

kram

#10 - - maria:

förstår att det var en spännande dag för dig idag :)



hoppas du få ordning på din kropp snart och glöm inte att ringa doktorn i morgon...



kram kram

#11 - - Nett:

Usch då.. ja man kan tycka att det borde vara bättre än så efter 2 veckor. Kram

#12 - - Ann Catrine:

Hoppas du får tag på läkaren imorgon,

för nog borde du blivit bättre efter två veckor!



På kanal 9 sänds en hel del program,

oftast engelska, om utgrävningar.

Varje gång jag ser dom tänker jag på dig

och "nu måste jag ringa och tipsa".



Vasa bryggeriet är ett litet bryggeri här i

Sunsdvall, du får säga till om jag ska skicka

ner en back ;-)



Svar:

vet inte riktigt varför jag lade in det där klippet,

ingen blir ju direkt lyckligare över att se det,

men jag kände jag måste få diskutera det med någon..

Pojken,Kristoff,och hans tvillingbror var adopterade ifrån Ryssland.

Och det var just den här pojken som "mamman" tyckte

var oerhört jobbig, och därför torterades..

Om de övriga fem barnen var biologiska eller inte

fattade jag inte.

Publiken hos dr Phil grät, hans fru grät, jag grät..

Men icke sa nicke! Inte idioten till mamma!

Dr Phil var riktigt hård mot henne och satte in

direkta åtgärder, och lovade också att han skulle

se till att barnen hämtades ifrån henne redan

samma dag om inte hon ställde upp på hans

(övervakade) krav direkt!

Ibland har han hårda nypor den herrn.

Och denna gång behövdes det!

Tragiskt nog är väl inte den familjen den enda

där det förekommer översitteri, diktatur och

tortyr..



Nej,nu måste vi tänka på annat så här strax

före sänggående, kommer aldrig att somna annars!



Godnatt och sov gott,

och du- glöm inte ringa läkaren imorgon!!

#13 - - Susanne P:

Men usch för att vara sjuk. Hoppas att du får hjälp.

Kram

#14 - - Lena:

Telefontider är ju skitjobbigt. Inte katten kan man komma ihåg dem på rätt tid heller, och sen när man väl gör det så är det upptaget eller också hamnar man i kö. Det är svårt att sköta sånt på jobbet... Bättre då man kan ringa och knappa in sitt nummer och så ringer de upp, så funkar min VC nu och det är skitbra. De talar också om när de skall ringa upp och det brukar stämma på minuten :)

Kram

#15 - - Mona:

Yngsta sonen åt mycket pencillin ifjol och han var svullen i halsen. Han har ganska stora halsmandlar, men det har blivit bättre.

Lycka till!

#16 - - E:

Telefontider är hemskt! Det passar aldrig och om man får tid över så är det köer och åter köer.

Upp