trädgårdsmässan i bilder...

Jag och mellandottern promenerade iväg till mamma/mormor och Ingvar vid 9 tiden imorse, vilket resulterade i en 30 minuters morgonpromenad. Lite fika hemma hos mamma och Ingvar och sen iväg till Trädgårdsmässan. Det fanns mycket att titta på men jag handlade nästan ingenting. Kom hem med ett gäng tidningar, fyra påsar thé och en godisstrut full med lakrits, det var vad jag handlade. Eftersom vi tog pendeltåget dit så orkade jag inte handla växter som jag sen skulle bära runt på, fröer har jag redan de jag ska ha och tomat, chili och paprika plantor är för tidigt att ens finna ännu. Balkongutställningen de hade blev en besvikelse, ska man visa olika balkongteman så kan man väl ha en yta på en "normal"stor balkong, inte visa upp det på en yta stor som en altan (tycker jag). Men två timmar ungefär travade vi runt och kikade sen åkte vi hem dottern och jag.


Tulpaner, en av mina vackraste bilder idag. foto:jag







Nöje | |
#1 - - Carina:

En gång i tiden älskad ejag att påta i min trädgård och lade massor med pengar på div olika träd och buskar. Men allt har sin tid, idag trivs jag toppen med att bo i lägenhet utan trädgårdskrav. Men vem vet, rätt vad det är kanske lusten kommer igen :)

#2 - - Anonym:

Fina bilder.... funderar själv på att gå och köpa godis... blev så ledsen när jag hållt min diet till punkt och pricka... varit - 8 kg...så idag plötsligt upp ett kilo..alltså sämre än för två veckor sedan...BLÄ!



Ja, ja vi får se vad jag gör... invägningen är ju inte förrän den förste april.



Ha det bra!



Kati

#3 - - Marie:

Jag har faktiskt blivit mer och mer intresserad av trädgården, förr hade jag mest planteringar i krukor och amplar.

LÄNGTAR till snön försvinner och man kan börja gå och kika och se hur allt har klarat sig under vintern:)



Vad du är duktig som har tagit tag i promenader, det gör mycket att gå några gånger i veckan!



Ha en härlig kväll!

Kram♥

#4 - - Ama de casa:

Härliga bilder och det ser jättefint ut, men oj vad jag INTE saknar min trädgård. 21 år med den var mer än nog :-)

#5 - - Lotta:

Där skulle jag gärna velat vara, sååååååå mysigt och så en skön promenad också. vilken härlig dag!

Kram

#6 - - soffie:

ååå va roligt jag skulle med vilja gå på en sån mässa va fina bilder du visar:)

#7 - - Mamma Rhu:

Skicka över din adress (jag godkänner kommentarer) så skickar jag bifiform! :D

#8 - - carina:

Vilka härliga bilder!

Ni verkar haft en fin och bra dag :)

Kramen♥

#9 - - inger stark:

Mycket fina foton!!!

#10 - - ejmis:

Åh så mysigt med trädgårdsmässa! Nästa helg har vi Vårmässa här i stan som jag tänker besöka, det brukar vara trevligt.

#11 - - Ninni:

Härligt med morgonpromenad!



Fina bilder du bjuder på och vilken tulpan..häftig!



Ja det var ju dålig stil med balkongerna..en balkong är ju oftast ganska liten!



Ha en fin söndag, kram

Upp