vikt och motion...

Nu när våren kommer så blir jag ändå mer påmind om min vikt, kläderna sitter inte bra och jag känner mig stor. Jag avskyr att känna mig stor. Motionen har också blivit sämre och jag måste ta tag i detta nu. Men med en värkande kropp och en trötthet som förlamar är det så svårt att hitta motivationen. Efter en dag i skolan eller på jobbet så vill jag helst bara lägga mig ner och sova och vila bort det onda. Jag vet att värken inte blir bättre av vila, men känslan av att få ligga still så värken inte känns så mycket tar överhand. Just nu vet jag faktiskt inte vad jag ska ta mig till.

Viktväktarna fungerar inte, LCHF fungerade inte, äta enligt tallriksmodellen har jag försökt m.m. Nu när våren, solen och värmen är på väg så skulle jag vilja börja promenera igen, nu när man inte behöver trippa fram. Men då ställer värken till det istället. Om tio dagar hoppas jag att jag kan börja med Methotrexatet igen och även Humira sprutan, tio dagar känns som en evighet när värken äter upp en inifrån. Men jag biter ihop och jobbar några timmar idag och kanske orkar jag promenera hem sen, då har jag i alla fall fått den här dagens motion.

Just nu känns det här med vikten och motionen hopplöst. Den här förbannade värken ställer till det hela tiden...


foto:jag
Vikt och motion | |
#1 - - Fnulan:

Men hjärtat, vad fungerar? Eller vad vill du ska fungera?

Förstår att värken måste vara fruktansvärd men du säger ju själv att det blir bättre med motion? Kan du inte försöka hemma lite lätt med ngt du gillar? Börja sitta på en pilatesboll till exempel? Hoppa hopprep lite försiktigt?

Viktigt att du vill!!!



Mira hälsar så gott=)

#2 - - carina:

Sv: Jobbar kväll/ natt. Sju kvällar, sju nätter på fyra veckor! 75%

Tycker det är ett bra schema, föutom varannan helg då det är inte kul!

Kramen♥

#3 - - Fnulan:

Mamma har inte svarat mig...

#4 - - Fnulan:

Gör de!! Börja i små steg!! Ta det inte för allvarligt! Det ska va skoj!

#5 - - Lejonkvinnan:

Förstår dig. När man inte mår bra så är det svårt att få till den där motivationen som behövs, man vill helst dra något gammalt över sig och äta choklad eller något... Och när man inte kan röra sig i den utsträckning man vill...vad gör man?



Kram

#6 - - Ann Catrine:

Oj, vad ljust och fint det var här!!

Jättefint ;-)



Håller med dig angående motion vs värk.

Idag kämpade jag hårt med mig själv,

- ska jag ge efter och ligga kvar i sängen

tillsammans med citodonet i närheten.

- Eller ska jag tvinga mig ut i blåsten för

att ta en promenad.



Oftast vinner latheten.



Men idag tvingade jag mig,

det var skitjobbigt, skitjobbigt...

Men jag gick ändå ut.

Ska FÖRSÖKA göra det, FÖRSÖKA.

För det är verkligen inte roligt med denna

förbannade jävulska värk och feta kropp..



Vad ska vi göra!?



Nåja, får se vem som vinner morgondagens kamp.

(dieter har jag släppt, äter vanlig mat,

det är för invecklat och dyrt med alla olika

metoder..)



Svar: Klass 9A har varit jättebra!!



Önskar dig en god natts sömn, värkfri!!



Kram

Upp