1 maj, snart sommar...

Så var det då äntligen maj, snart kommer sommaren. Men vart tog april vägen, den rusade förbi kändes det som.

1 maj, när jag var barn så var det 1 majtåg som gällde den här dagen, min mamma går alltid i dessa demonstrationståg och så klart så fick jag som barn följa med. Men när jag kom upp i tonåren valde jag att inte följa med längre och gör det inte nu heller som vuxen. Mina politiska åsikter kan jag visa på annat sätt.

Idag gör vi nog inget speciellt, jag skulle behöva köpa jord så att jag kan plantera om mina små chiliplantor och tomatplantor. Gurkplantorna glömdes ute på balkongen i natt och mådde inte alls bra imorse, nu har jag tagit in dom i värmen och jag hoppas att dom repar sig. Jag har förut alltid tagit in dom över natten men igår glömde jag att ta in dom och antagligen var det för kallt i natt för att de ska må bra. Jag tror jag måste läsa på lite mer om gurkplantor. På fröpåsen stod det inte mycket alls.


foto:jag
Vardag | |
#1 - - carina:

Här blir det först plantskolan, sedan lägga första spåret för i år till Izor grabben :)

Ha en fin dag!

Kramen♥

#2 - - Ann Catrine:

Även här har det varit kallt i natt,

och jag har hört flera som glömde ta sina

växter igår, och nu är de frusna...

Trist!



Hade tänkt ta en promenad för att kolla

1:a majtåget, men mitt skavsår tyckte inte det...



Såå, jag ligger i soffan, läser, kikar på teve

och somnar också emellanåt ;-)



Kram!!

#3 - - Marie:

Det är tur att vi har internet, så du kan googla på just hur man bäst sköter gurkor!

Tänk förr när man skulle slå i uppslagsbäcker för att få reda på saker. Det var tider det;)

Hoppas gurkorna tar sig och att du får en fin dag!

Kram♥

#4 - - Åsa:

Håller tummarna för att gurkplantorna tinar!

#5 - - Barnens Hjältar:

Vad kul med planeringar. Ha en fin söndag då!!

#6 - - Lejonkvinnan:

SV: Eh, jo men vi råkade ju köpa purjolök istället för gräslök, det ser ju snarlikt ut. Purro är purjolök ju.



Det är förövrigt ditt fel att jag har fått odlingsdille! Du skrev för ett tag sedan om ett litet "växthus" som du har köpt osv....och vad står på min altan sedan ett tag tillbaka...jo ett likadant "växthus". Rackare där!



Kramis

Upp