aprilvädret som kom försent...

Nu har aprilvädret kommit, några dagar försent. Imorse snöade det här utanför riktigt rejält, men som tur är så ligger det inte kvar på backen. Men attans så kyligt det är ute. Vilken tur att jag inte glömde några plantor på balkongen i natt. Nej nu får dom nog stå inne i köket tills yttertemperaturen visar att man kan lita på den. Dom får stå inomhus vid balkongdörren så att de får ordentligt med ljus och inomhusvärme.


foto:jag

Grupparbetet känns bra, vi har läget under kontroll och alla är lika engagerade. Det är så skönt, för det är verkligen viktigt om man ska få till ett bra grupparbetet - att alla i gruppen kan och vill vara delaktiga. Men snart måste jag börja på det individuella arbetet. Vi ska läsa drygt 100 sidor ur en av kursböckerna och sedan skriva ner vad vi tycker är författarens viktigaste poänger i avsnittet, avsnittet handlar om narrativ och berättelser, sedan ska vi delge en egen tolkning av narrativ eller berättelser. Och det är väl där det blir svårt. Vad ska man skriva? Något om sig själv? Något om utställningen som vi har gjort grupparbete om? Eller ska man bara hitta på något? Ingen vidare förklaring har vi fått heller, men förhoppningsvis får den imorgon efter gruppredovisningarna. Och i och för sig så brukar jag alltid känna mig osäker innan jag kommit igång med en uppgift men sedan när uppgiften är igång så brukar det flyta på ganska bra. Om jag bara visste vad jag gör för fel då jag "bara" får G på mina uppgifter och inte VG. På förra uppgiften fick jag G+ vilket känns lite sisådär, varför ge G+ utan en riktig förklaring och inte ge VG? Slutbetyget på delkursen blev G så det känns lite surt faktiskt. Nej nu är det väl dags att sätta igång igen...


den här målningen ska jag prata en massa om imorgon.


även dessa ska jag prata om. Jag ska berätta om de olika symbolerna som syns i konsten.
bilderna är lånade från google.
utbildning | |
#1 - - carina:

Inte vill man ha sina blomvänner ute i detta kyliga väder! Dom får nog stå inne ett tag till och må gott :)

Kramen på dig vännen♥

#2 - - Hebbe:

Hejsan välkommen till min blogg,alltid kul när det kommer nya läsare,,jag gillar foto och bildhantering,därför är min blogg oftast fylld med bilder,,just nu är jag på Cypern och jag har tillgång till internet på hotellet,,så då fick det bli lite inlägg..Titta gärna in fler gånger.Haé Kram.

#3 - - carina:

Sv: Nu ska vi lägga om 1 gång i veckan framöver!

Visst ser tummen lite bättre ut, men ändå lite läskig!

Kramen♥

#4 - - Ama de casa:

Trist med snön... Men snart kommer värmen igen ska du se :-)

#5 - - Izabell:

Det snöade här med..:( vad intressanta ämnen du läser, speciellt konsthistorian!:)



Kram från Mysbella

#6 - - mammakero:

Det är jättespännande med symboliken i den äldre konsten! Första gången jag såg hur många olika symboler ett "vanligt" porträtt av en högreståndsperson, var av Magnus de la Gardie och Maria Eufrosyne på Läckö Slott.

Upp