blandas kvinnor och män...

Min kära mamma är inlagd på SÖS, en hemsk infektion rasar runt i hennes kropp och hon blir nog där några dagar. Tänk vad denna hemska sjukdom - reumatism, kan ställa till med. Men läget är under kontroll och hon är inte lika dålig denna gång som hon var när hon låg inlagd sist. Så imorgon blir det ett besökt på SÖS.

Men jag förvånas över en sak, hon delar rum med tre män. Va är det så nu för tiden på akutsjukhusens vårdsalar? Blandar man kvinnor och män? När jag jobbade inom vården, så var detta något man absolut inte gjorde, inte ens vid kraftig överbeläggning.


Sjukdom | |
#1 - - Åsa:

Jepp, på min avdelning (ortopeden) blandar vi. Försöker ha dam- och herrsalar så långt det går men kommer det en dam och vi bara har plats bredvid en herre kvar så blir det så.

#2 - - Anonym:

Japp.. så är det... du vet... inte bara friskvård utan också matchmaking!



Hehe...



Kati

#3 - - Sussi:

Ja det låter ju lite konstigt. Jag har visserligen bara varit in på operation en enda gång men då delade jag rum med kvinnor..

Hoppas din mamma piggar på sig fort..



Kramisar

#4 - - Agneta:

hoppas att din mamma snart kryar på sig igen!

Hade faktiskt ingen aning om att de blandade, vi har ju haft 2 år med väldigt många inläggnigar och nu senaste 4 månader men aldrig att det har varit män o kvinnor på samma rum

#5 - - Fnulan:

Men va???? Jaha..... men vad har hänt med salarna???? Men stackars din mamma hoppas hon piggnar till snart!



Jag hade två olika sorters kaffe som tur va!



Kram

#6 - - maria:

hoppas din mamma snart mår bra igen och är hemma...har ni båda reumatism ?



tack goa du för uppvaktningen om amanda <3

har ni en trea ?

vi fick ett erbjudande om en trea på torsbygatan...



kram fina <3

#7 - - soffie:

men guuu det låter ju helknäppt att blanda så,hör av dej till sjukhusledningen om detta för kan det verkligen vara rätt att det är så,krya på sej till din mamma,

kram

#8 - - Aggie:

Ops, hoppas man snabbt får ordning på din lilla mamma. Mammor ska må bra, det är så tråkigt när dom inte gör det. Och vad är det som händer, varför kan vi inte få ha damer för sig och herrar för sig, det gick ju förut och så himla många fler svenskar har vi ju inte blivit......

Agneta kram

#9 - - cecce:

Hej!

Tack för din kommentar inne hos mig:-) Alltid kul att få lite respns på det man skriver. Vi får väl se om jag lyckas knåpa ihop några LCHF-kakor:-)



Tråkigt med din mamma. Håller tummarna för att hon blir bra snart igen!



Kram

C

#10 - - Hebbe:

Mors,Det finns väl inget längre som förvånar inom vården..

Jo men visst får du vara avis,,men nu börjar det sjunga på sista versen för mig,,fredag går flyget hem..Haé Kram.

#11 - - Kristina:

Ja, så illa är det numera. Även här på vårt sjukhus blandas det på avdelningarna emellanåt - det är en av besparingarnas alla konsekvenser.

#12 - - Ingrid:

Tror det är mest jobbigt med blandade kön för de äldre.. De är liksom inte vana vid det. Vår generation är nog lite mer flexibla. (men tycker också det är lite konstigt) Hoppas din mamma kryar på sig snart!

#13 - - lovisa:

vad hittar du på denna onsdag?:)



Vill bara tipsa dig om en supertävling jag har! du har chans att vinna en VALFRI vara från www.brandsinfashion.com. du kan välja bland; badmode,skor,smycken,väskor,plånböcker,skjortor,shorts och MYCKET MER! av märken som chanel,dior, ed hardy mm.



Är du intresserad? klicka då här för att anmäla dig: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/vinn-valfri-vara.html#comment

#14 - - emelie:

varför skulle man inte blanda? :o

#15 - - Filippa:

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

Upp