gårdagens besök på museum...

I går gick jag alltså på Nordiska museet med min klass och det var inget vanligt museibesök. Vi skulle lägga fokus på kommunikationsformer, hur de olika utställningar var gjorda med tanke på ljus, sättet de var uppställda på och hängda på och liknande. Intressant men ganska svårt. I och för sig så börjar jag nog bli lite skadad i mitt tankesätt då jag ser på olika utställningar för allt jag ser granskar jag med kritiska ögon, så även dessa utställningar. Det är svårt att i skrift förklara vad jag var kritisk till men vissa saker skulle man som besökare behöva bakgrundsinformation till för att man ska kunna ta del av utställningen så som det är tänkt. Efter att vi gått med vår lärare så gick jag och en av mina kurskamrater en runda till i museet. Vi brukar alltid göra så, vi två, när vi ändå är på ett museum - varför inte stanna kvar och se hela tänker vi. Så vi gick runt sammanlagt fyra timmar på Nordiska museet och till detta tog vi promenad både dit och tillbaka till t-banan. Vädret var underbart ute och jag brände nog mina axlar lite lätt.


Bara en liten del (gavel) av den pampiga byggnaden som rymmer Nordiska museet.


Porten in är enorm, med många fina "statyer" att titta på.

Mitt i museets hall sitter en jättestaty av Gustav Vasa.




Gustav Vasa är flera våningar hög.

Ovanför Gustav Vasa finns det ett otroligt vackert takfönster.




Den pampiga byggnaden har fullt med vackra takfönster och pelare och takvalv med bågar.
Ursäkta de sneda bilderna, det var svårt att fota från sidan över ett räcke.
Alla foton:jag

När jag sedan kom hem så var min huvud- och ryggvärk ohanterlig så jag gick och sov redan vid 19.30 tiden. Tyvärr vaknade jag även idag med denna hemska värk. Imorgonbitti har jag en telefontid inbokad med min reumatolog.
utbildning | |
#1 - - Ann Catrine:

Vilka häftiga upplevelser du får via utbildningen!!

Lyllo dig ;-)

Trist bara att du ska dras med denna eländiga värk!



Jag glömmer jämt bort Bloggisarnas Inläggssida på

FB när jag gjort något inlägg i bloggen,

ska försöka bli lite bättre på det ;-)



Svar:

Jag hojtar till nästa gång det är bokbyte,

antagligen blir det väl inte förren till hösten..

#2 - - Lejonkvinnan:

Hoppas din hemska värk går över genom ett trollslag eller att du får snabb och bra hjälp av din läkare!

Krya på dig vännen!



Kram

#3 - - Ama de casa:

Du går verkligen in för det du gör - BRA!

Men du måste vara rädd om dig också...

#4 - - mammakero:

Nordiska muséet har jag nog aldrig besökt. Fin byggnad!

Träden är japanska körsbär med dubbla blommor.

När jag har värk, till exempel i nacken och axlarna, så brukar jag få migränliknande huvudvärk till slut. Jag tror inte kroppen orkar hur mycket värk som helst. Hoppas du kan få hjälp med ryggvärken.

Upp