idag bär det iväg till....

Idag ska vi (klassen) iväg till Nordiska museet men vi vet faktiskt inte riktigt vad vi ska se och göra där. Delkursen vi läser nu är upplagd på det sättet att vi kommer att få framföra olika saker muntligt, både enskilt och i grupp, men det känns faktiskt helt okej. Det handlar om berättande och hur olika en och samma sak kan berättas.

Jag har fått frågan om recept till citronsorbeten, men tyvärr har jag nog inget. Jag gjorde den efter ett tidningsrecept för några månader sedan, kanske i januari, och receptet är ej sparat. Men jag ska kika igenom receptpärmen en gång till och se om det kanske motförmodan ligger där. Jag vet i alla fall att jag pressade citron och blandade det med sockerlag, sedan då sorbeten nästan var färdigkörd i glassmaskinen så tillsatte jag en lätt uppvispad äggvita. Äggvitan gjorde den lenare, fluffigare och lite mjukare, men några mått har jag som sagt inte.


Avokadoplantan mår bra och växer fortfarande. foto:jag
Allmänt | |
#1 - - Nett:

Hoppas att ni får det trevligt och att dte blir ett intressant besök på Nordiska. Kram

#2 - - Marie-Louise Grimlund:

Hej Marie-Louise



Där har jag aldrig varit.Hoppas Du får en trevlig dag.



Kram Marie-Louise, Mi

#3 - - Ann Catrine:

Vad du får göra trevliga saker på skolan!

Hoppas du får en härlig dag ;-)



Tack för att du röstade på min bild!!



Kram

#4 - - maria:

Hoppas dagen på Nordiska blir givande :) men det tror jag...Själv är jag hemma med en sjuk dotter som du vet ;)



Ha en underbar dag fina <3

Kramar

#5 - - Ninni:

Citronsorbet..lät smaskigt=) Finns säkert bra recept på nätet.



Vet inte vad som händer med mig nu..väntar på att läkaren ska höra av sig.



Kram kram ha en fin dag



#6 - - Husfrun:

Ha så kul i dag :)

Sv. Vi har en vedklyv som gör det tyngsta jobbet. Aldrig att jag skulle orka klyva med yxa. Men ändå, visst är det lite tungt.

#7 - - Eleonore:

Citronsorbet är ju så smarrigt, synd att du inte sparade receptet :)

Haha ja man är alldeles för tankspridd på stan att man glömmer något så gott och viktigt, får nog åka till stan och köpa en ask idag istället!

#8 - - Elisabeth:

Vad modigt att du tar steget att läsa till arkeolog. Läste det i din presentation av dig själv. Har du lust att delta i bloggutmaningen på Punctum saliens vore det väldigt trevligt. Just nu tänker jag att ämnet passar dig eftersom det handlar om att skriva om en plats. Hur den fungerar kan du läsa om på min webbplats. Syftet är bland annat att lyfta varandras bloggar. Välkommen att delta om du har tid och lust.

#9 - - messan:

Det är ett mysigt museum så jag önskar dig en bra dag och ett varmt lycka till! Intressant ämne du har valt att läsa tycker jag:).

Kramkram

#10 - - Yohanna i Las Palmas:

Vilka roliga kurser som du har sökt, alihopa verkar roliga. Hoppas att du kommer in på det du vill och att CSN hjälper dig även över sommaren. Inte kul med dessa ekonomiska bekymmer. Huvaligen.... Lottovinst tack ;)



sv: Man kan tävla ända tills mitten på Juni. Kör på jag säjer till när det är sluttävlat.



Hälsningar

Yohanna

#11 - - Ama de casa:

Hoppas det blir en intressant dag :-)



Den växer så det knakar ju, jag kan nästan höra det ända hit :-)

#12 - - carina:

Hoppas ni får en bra dag :)

Kramen på dig♥

#13 - - Barnens Hjältar:

Toppen, jag skall försöka få iväg den i dagarna :-)

#14 - - sandra. wicked.:

Heej :) Hoppas du mår bra ! Gå in på min blogg och svara på dagens fråga. Tolka den som du själv vill ;) Glöm inte anmäla dig till VECKANS BLOGG också om du inte redan gjort det. Vinnaren kommer jag intervjua via MSN eller Mail och lägga upp både intervjun och länkning i ett blogginlägg :) Kraaam !

#15 - - Diana:

Coolt med avokado, det måste jag testa att odla nästa år!

#16 - - Marie-Louise Grimlund:

Hej Marie-Louise



Du undrade var den där statarlängan fanns, det är på Torekällberget i Södertälje. Jag tog mig dit i Söndags för det var vårloppis.Var ute efter små-mattor.Men det var mest prydnadssaker,leksaker, böcker och barnkläder m.m.Men mycket trevliga människor och barn.Tog flera foton däruppe.Värt ett besök det finns Lillgården med djur från landet.Gamla byggnader som legat i Södertälje förr i tiden.Det var så härligt att ströva där, trots värmen.



Kram Mi



Kram

#17 - - Elisabeth:

Vad glad jag blir för att du vill delta. Jag tänkte att jag svarar på din fråga både här och på Punctum saliens. Utmaningen fungerar så att du gör ett inlägg om en plats som betytt eller betyder mycket för dig på din blogg och länkar i samband med det till Punctum saliens i ditt inlägg. Jag kommer sedan längre fram i samband med att nästa uppdrag publiceras att länka tillbaks till ditt inlägg.Hoppas det blev tydligare.

#18 - - Camilla:

Hoppas att det blev en givande dag.

Spännande med en avokado planta.

Kram på dig!

#19 - - Lotta:

Oj vad det växer i dina krukor, det måste vara en väldigt trivsam miljö för din odling. Jag ska sätta krasse tänkte jag, jag älskar krasse i alla färger och storlekar.

Hoppas du haft en bra dag!

Kram

#20 - - Sussi:

Hoppas besöket på Nordiska muséet blev riktigt bra. Kul med plantorna. Hoppas dom kommer bära frukt ;)



Kramisar

#21 - - soffie:

hoppas det blev ett bra besök och lärorikt:)

va kul att avocadoplantan mår bra,

kram

#22 - - Nett:

Hoppas att dte gick bra idag, själv har jag bara suttit i soffan och tagit det lugnt med handarbete. Kram

#23 - - Mona:

Ha en super trevlig dag.

#24 - - Izabell:

Hoppas besöket på museet var intressant och roligt!:-)



Ha en fin dag!



Kraam från Mysbella <3

Upp