muntlig redovisning klar...

Tack för ert fina stöd under mitt förra inlägg, tänk vilka fina vänner man träffar på i bloggvärlden.

Den muntliga redovisningen är färdig och det känns som om det gick mycket bra. Vi fick med allt, Power Pointen fungerade bra även den lilla videosnutten vi hade med om den "Svenska synden" fungerade bra.


Sweden – Heaven and Hell (1968) by klubbsuper8

Även diskussionen som vi hade efteråt blev lyckad. Det är så skönt att ha detta gjort. Imorgon är det bara att hoppa på nästa uppgift, ikväll tänker jag ta ledigt och bara läsa skönlitteratur.

Ikväll tänker jag på min yngsta dotter som sjunger/körar bakom Roger Waters i en fullsatt Globen. Vilken upplevelse det måste vara.

Mamma mår väl så där, blodförgiftning blev det av det hela så hon kommer att få vara inlagd i alla fall fram till helgen så att hon kan få penicillin intravenöst under några dygn. Usch det här är andra gången hon får blodförgiftning på två år, men som tur är kom hon in i tid den här gången och rätt behandling sattes in direkt. Förra gången höll hon på att stryka med, det var så nära att  det var riktigt otäckt.
Hon får fortsätta dela rum med män, helt knasigt måste jag säga. Ingen integritet alls att tala om. Det är inte precis så jätteskoj att behöva gå upp mitt i natten med landstingets nattskjorta på sig och ha tre män inne på rummet, som man liksom måste passera.
Vardag | |
#1 - - Fnulan:

Stackars mamsen!!! Men det blir bra. Duktig du är i skolan!!!

Nja... är söndrig bara... se bara:

Måndags: lämna in och redovisa ett case som vi hållt på med i en månad och en rapport på 40 sidor

fredag; inlämning av tenta som täcker halva kursen

onsdag nästa vecka: redovsning och inlämning av rapport från studiebesök....

På en HALVTIDS kurs!!!

#2 - - Ingrid:

Usch för blodförgiftning, samma sak hände min ena svärdotters mamma (samma ålder)Var med på håret att hon klarade sig, blev så dålig på bara någon timme. Tror inte det är så illa här man måste dela avd. Särskilt när man är så dålig, är man ju redan i ett utsatt/blottat läge känns verkligen som dålig integritet. Hoppas hon snart får komma hem.

#3 - - Anonym:

Hoppas verkligen din mamma kryar på sig snabbt!



Kul att redovisningen gick bra!



Spånnande för din dotter... håller tummarna.



Ha det gott!



Kati

#4 - - soffie:

men wow att sjunga där vilken upplevelse.

guuu va duktig du är iskolan:)

hoppas din mamma är bättre nu så hon får komma hem snart,kram

#5 - - Ann Catrine:

Härligt att höra att redovisningen gick bra,

men annat var väl inte att vänta!

Tycker du gör det jättebra!!!



Men fy vad besvärligt för din mamma!

Och att dessutom behöva ligga på delad sal?!

Ingen ordning på allting...



Kram duktiga du!

#6 - - messan:

Kul att höra att allt gick bra för dig! Usch vad det låter jobbigt för din mamma och att ligga i samma rum som män....så borde det inte vara tycker jag.Den där kören lät väldigt häftig!!!

Kram

#7 - - Barnens Hjältar:

Va? Delar de rum med män? Det är ju helt sjukt. Vart är vården på väg egentligen?

Tack tack, jag har inte hunnit igenom ditt mejl ännu, jag får ta det imorgon istället

Ha en fin dag!

#8 - - Fnulan:

Men vad har man att säga till om som student liksom... kursen slutar en månad innan slutdatum men då får man planera efter det!



Skitskola...

#9 - - carina:

Skönt att redovisningen gick bra :) i bland kanske man är mer nervös än man borde? :)

Gick det bra för dottern i går kväll?

Ha en fin dag!

Kramen vännen♥

#10 - - Yohanna i Las Palmas:

Skönt att det är över va? Nu får du unna dig lite avslappning.

Hälsningar

Yohanna

#11 - - Agneta:

är ju lite sent på det med att stötta inför redovisningen :-) men jag är glad att få se att det gick bra! KLart att det skulle göra det!

nu hoppas jag att ni får en liten "paus" i allt pluggande med en lite lugnare period!

Upp