nu är denna delkurs slut...

Nu har jag skickat in min individuella arbetsuppgift för denna delkurs, så nu är det bara en delkurs kvar sen är det sommarlov. Om fyra veckor ungefär är skolan slut för denna termin.

Jag har i och för sig sökt lite sommarkurser som jag inte vet om jag kommer in på, eller jag ska bara läsa max en sommarkurs men jag har sökt flera. Den här kursen önskar jag faktiskt att jag kommer in på, den låter väldigt spännande tycker jag: "I denna kurs analyseras medeltida familjesyn och sexualpolitik som de kommer till uttryck i religiösa, legala, socialhistoriska och medicinhistoriska källor. Barnafödandet, risker i samband med detta och hjälpkvinnornas roll studeras utifrån senmedeltida svenska mirakelberättelser". Brottsplatsens Arkeologi som jag har sökt verkar det inte riktigt som om jag kommer in på, jag har fått en restplats och jag ligger långt bak i kön, tyvärr. Jag har även sökt denna men den har jag mest som reserv.

Det verkar som om jag kommer få jobba på schema i ungefär fem veckor i sommar men jag känner att ekonomiskt så fungerar inte det riktigt, så en sommarkurs på 7,5 poäng skulle jag kunna hinna och orka med. Ekonomiskt skulle jag behöva det också eftersom man får CSN även över sommaren om man läser då. Läser man någonting som verkar spännande och roligt så gör man det inte bara för att man måste utan även för att man vill.


Nu tittar det upp två små citronplantor från kärnorna som jag planterade för några veckor sedan, kanske hinner de växa lite till innan sommaren är slut. foto:jag

utbildning | |
Upp