arbetsdagarna skiftar...

Jag har jobbat i helgen och arbetsdagarna kan verkligen skifta rejält.

I lördags hade vi en boende som avled och detta medför en helt annan sorts arbete jämfört med en "vanlig" arbetsdag. T.ex en tur ner till kylrummet. Detta har jag inget problem med, jag tycker att det är en helt okej arbetsuppgift som jag inte tar anstöt av. Jag tycker att man ska uppträda sansat och etiskt när man har med döden att göra. Men jag vet att vissa tycker att just detta är en väldigt jobbig del av vårdarbetet och det har jag verkligen respekt för. Men jag själv tycker inte att det är så jobbigt (så länge det handlar om äldre) och ger gärna den där extra omsorgen och omvårdnaden även till en avliden.
Värre tyckte jag att det var när jag arbetade på SÖS eller Astrid Lindgrens Barnsjukhus - då kunde den avlidne vara rejält mycket yngre och då är det mycket jobbigare. Men samma omvårdnad, omsorg och etiskt handhavande ska alltid följa med anser jag.


Tog bort ett stycke här som liksom inte passade in (ifall ni undrar).


foto:jag

livet | |
#1 - - Ann Catrine:

Har den största respekt och beundran för er som klarar av att "sköta" döden på ett så värdigt och etiskt sätt!



Kram rara du!

Upp