dimman smög sig på...

Imorse när jag gick upp så lös solen och det var så vackert utanför mitt köksfönster med ett härligt solsken som lös in över frukostbordet. Men så gick det några timmar och jag skulle bege mig till skolan och då kom dimman inrullande. Helt plötsligt så kunde jag knappt se huset mitt emot. Tänk så snabbt vädret kan slå om. Sedan var det nog mulet och grått hela dagen.


När jag stod och väntade på t-banan var detta min utsikt när jag kikade åt vänster...


...och detta när jag kikade åt höger.

Ja ni ser hur dimman har lagt sig tjock och vit.


Sen var det två fåglar som ville ha samma korvbrödsbit nere på t-banespåret...


Och i skolan hade de byggt på med fler bokstavsklossar uppe i fönstret...
Mystiken tätnar - snart får jag bege mig dit upp och fråga om de spelar WF på lektionstid ;)

Och tack snälla söta Emelie för den nya höstdesignen :)
Vardag | |
#1 - - Maya:

Visst är han underbar! ♥Finns massor härlig musik med Fredrik på Spotify :)

#2 - - Ingrid:

I förrgår var här så dimmigt att jag knappt visste hur långt jag åkt/var jag var på vägen till mitt jobb. Först när man kom in i samhället såg man hyfsat igen.

#3 - - Lotta:

In i dimman kan man säga, men man får glädjas åt de får stunder man får träffa solen. Hmm jag undrar också om de inte spelas lite WF i den skolsalen. Bra att du kollar upp det :-)

Hoppas dimman lättar tills du ska hem så du hittar dit du bor.



Kram

#4 - - Kashaya:

Fin höstdesign och oj vad dimmigt det var.

#5 - - Agneta:

sådär dimmigt är lite läskigt, speciellt att köra bil i. Tåget har ju iaf spåret att gå på :-)

nu är jag oxå nyfiken på vad de gör med bokstavsklossarna!

kram

#6 - - Ama de casa:

Uj vad med dimma! Hoppas du får en solig helg som kompensation :-)

#7 - - mammakero:

Kul med klossarna på höjden...

Dimma har vi haft här idag oxå. Hela dagen.

Förklaring till mitt virriga inlägg. Rullstolen och personerna stod bakom min postbil. De hade så bråttom att hämta posten att de inte ens kunde vänta till jag kört därifrån...

Upp