fototriss...

Veckans tema i fototriss är kvinnligt.

Här kommer min tolkning.
Eftersom jag har jobbat ganska extra den sista tiden så fick fototrissen fotas inomhus på jobbet idag.


dags att jobba igen, arbetar som Undersköterska och vi är mest kvinnor.


ganska skönt faktiskt att byta om innan jobbet, det är som om man sätter på sig sitt yrke lite
(om ni förstår hur jag menar)


arbetar för fullt...

Ja att arbeta inom vården känns som en ganska kvinnlig grej eftersom vi faktiskt (tyvärr)är mest kvinnor som arbetar inom vårdyrket.

Vill ni se fler tolkningar så går ni in fototriss sidan...
fototriss | |
#1 - - Aggie:

Fina kläder du har! Och så tänkte jag, Marie Louise Usk, det var ett ovanligt efternamn.....sen förstod jag! Det tar en stund ibland innan pengen trillar ner.

Agneta kram

#2 - - Aggie:

Fina kläder du har! Och så tänkte jag, Marie Louise Usk, det var ett ovanligt efternamn.....sen förstod jag! Det tar en stund ibland innan pengen trillar ner.

Agneta kram

#3 - - Vuxenmamman:

Men det är ett kul jobb- är utbildad uska och saknar det ibland. KRAM

#4 - - emelie:

SVAR: om vi gör som jag sa kan vi ju börja gå tillsammans ;) inte kul sånt där men det kommer ju, alla har sina perioder vs svackor! puss min fina mamma <3



förresten, om vi tar fram lammfärsen kan jag göra typ köttfärsbiffar på turkiskt vis om jag lyckas haha :)

#5 - - Linda aka Javamorsan:

Tycker det är synd att inte fler killar väljer att jobba inom vården. Som inom alla yrken behövs det både kvinnor och män anser jag!



Hoppas du får en fin onsdag nu vännen Kramar

#6 - - Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak:

Ja det var super trevligt och så mycket saker man fick, det var mer som en bonus eftersom det var så himla trevligt. :)



Ja mer män till vården!!



Kramar och hoppas du får en fin dag! :)

#7 - - Nett:

Så bra tolkat, visst är det kvinnligt. På vår arbetsplats har vi inte en enda man som jobbar där, på avdelningen intill har de 3 stycken. Lite orättvist födelat ;) Kram

#8 - - Ingrid:

Kvinnligt hos oss med!! Inte en karl så långt ögat kan nå... jo, vaktmästaren ;)!!

#9 - - 4U2:

Tack för din kommentar! Tänk att jag tycker det randiga tyget är snyggt!

#10 - - Jah Hollis:

Fin triss, och visst borde det vara det bästa på alla arbetsplatser om det vore en rätt jämn blandning av män och kvinnor. Tror jag, som själv jobbar på en sådan arbetsplats.

#11 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Ja dessa "kvinnoyrken". Det är ju samma för mig, är tandsköterska = tsk :)

Där finns det minsann INTE många män heller ;)



Och nu utbildar jag mig till studie- och yrkesvägledare :) Och gissa vad? Jo det är nästa "kvinnoyrke" :)

Vi har hela 4 killar i vår klass resten (50 st) är kvinnor :)



Kram

#12 - - Cici:

Ack ja, ett alldeles för kvinnodominerat yrke, säger jag som varit i Hemtjänsten där läget är detsamma. Men bilderna är helt klart kvinnliga.

#13 - - Lena Lindgren Hertz:

Nära och personligt Triss. Fint!

Upp