kommer ni ihåg...

Kommer ni ihåg mitt inlägg i fredags om dotterns värktabletter och hisskort?

Jag talade ju in ett meddelande på deras telefonsvarare och ja jag lät nog ganska sur. Fick iaf tag på en sköterska i måndags (under telefontiden) och då hade hon fixat in recepten redan på fredagseftermiddagen - tyvärr hade dom inte ringt hit och sagt det - så jag hämtade ut det först i måndags. Men det gick iaf undan när jag röt ifrån lite.

Hisskortet eller ja intyget om att hon behöver få tillgång till ett hisskort kom i brevlådan i onsdags. Så nu är allt fixat.
Nu ska bara dottern lämna in intyget vilket jag hoppas att hon gjort nu idag och sedan ska väl det här vara ur världen.

Själv var jag hos min reumatolog i tisdags och nu ska jag sluta ta Metotrexate helt och se om min mage kan uppföra sig lite bättre. Vi (läkaren och jag) är tveksamma till om Metotrexatet verkligen har hjälpt mig något så det får vi också se. Sedan ska en remiss skickas för en ordentlig magundersökning, glutenprover och en massa andra blodprover ska tas. Vi ska kolla om jag har zink-, d-vitamin- och en massa andra vitaminer brist. Men detta ska göras först efter nyår. Jag behöver få ha jul först...


foto:jag
Sjukdom | |
#1 - - ♥ Carina ♥:

Lite tråkigt att man ska måsta ryta ifrån men så är det ibland...

Ha en fin dag!

Kram

#2 - - Sandra:

Usch, vad jobbigt det låter! Och så all denna väntan?!

Ja, det är lite pill med dessa kalendrar. Vet inte vad jag tycker om det egentligen, jag har aldrig haft det själv när jag var liten. Barnens farmor broderade en otroligt vacker kalender till Fanny för några år sedan så nu måste den ju fyllas! :-). Kramar till dig vännen!

#3 - - maria:

Hej finis :)



Du är verkligen omtänksam :) Min gubbe har dessa böcker av Mia Törnblom, det är bara det att jag ska börja läsa :)



Ang. resväg till cafeét från Farsta så är det t-banan till Slussen och sen byter du och åker mot Fruängen, och kliver av vid Telefonplan :)



Vad tokigt att ni inte visste samma dag att dem skulle mejla in receptet...

Låter bra att du kollar upp dina värden efter jul <3



Kramar fina du <3

#4 - - Agneta:

skönt att det löst sig till slut med allt, ibland kan de snurra till det väldans innan något händer.

bra att du får dig kollad ordentligt, men vad ska du ta istället för Methotrexaten? INgenting som kompsenserar det?

#5 - - Barnens Hjältar:

Bra rutet morsan! :-)

#6 - - Helene:

...och snart är det jul = ))

Tiden går så fort.

Kram Helene.

#7 - - Linda aka Javamorsan:

Så skönt att det löst sig. Men det är ju självaste att man skall behöva bli arg och sur för att saker skall funka.



Förstår att du vill ha jul innan allt det där. Jag är glad dock att jag får operera mig redan på måndag så jag kan få uppleva julen utan oro över att gallan skall bråka med mig :)



Hoppas du får en skön fredag! Kramar

#8 - - Ingrid:

Har med det där "operation ta tag i mitt liv (läs läkarkontroll)" framför mig.. Tänker som du tror jag väntar till efter Jul.. Kram

#9 - - Fnulan:

Snacka om att man blir tigrinna när det rör ens barn!!

KRAM

Upp